Browsing by Subject "Matemàtica -- Ensenyament"
Now showing items 1-20 of 29
-
Anàlisi de com aprèn estratègies de càlcul mental l'alumne de 2n d'Educació Primària, fora del context escolar
(2018-09)El treball de recerca que es presenta a continuació, té com a finalitat identificar i conèixer com aprèn estratègies de càlcul mental, l’alumne de 2n d’Educació Primària que segueix la seva escolarització ... -
Anàlisi de la percepció dels aprenentatges de les Matemàtiques en un àmbit de Matemàtiques basat en projectes
(2018)El Treball Final de Màster que es presenta a continuació és un estudi de cas sobre un àmbit que es desenvolupa a l’Escola Era de Dalt de Tona amb infants de cicle mitjà i cicle superior. Els principals ... -
Anàlisi dels criteris predominants en alumnes de primer de primària en la classificació espontània de figures geomètriques planes
(2015-05)Aquest treball es basa en observar quins criteris predominen a l’hora de classificar espontàniament figures geomètriques planes. L’estudi s’ha realitzat amb 12 alumnes de primer de primària d’una mateixa ... -
Aprendre geometria a l'educació infantil a través de l'art
(2015-05)Aquest treball analitza com els infants comprenen les figures geomètriques bàsiques a partir de l'art. Inclou un marc teòric amb l' informació dels aspectes que trobarem a la part pràctica, començant ... -
Asesoramiento psicopedagógico y mejora de las prácticas de evaluación
(2008)El trabajo pretende analizar la incidencia de un proceso de asesoramiento psicopedagógico en la práctica evaluativa en el aula de dos profesores de matemáticas de Educación Secundaria Obligatoria. ... -
Avaluació de l’adquisició del concepte de nombre en aules multinivell d’Educació Infantil
(2019-06)En els cicles més elevats de les nostres escoles trobem infants que mostren dificultats en el coneixement abstracte de les matemàtiques més complexes, moltes vegades aquestes dificultats són degudes a ... -
Com repensar la didàctica de les matemàtiques en una aula multigrau de l’escola rural
(2015-05)La recerca qualitativa que s’exposa a continuació és una investigació acció, emmarcada dins el paradigma socio-crític. Els objectius principals de la recerca són descriure i analitzar com es realitza ... -
Com resolen sumes mentalment els alumnes de 4t, 5è i 6è i quina influència pot tenir la metodologia emprada pels docents?
(2018-09)Aquest treball de fi de màster té el propòsit d’estudiar com els alumnes de 4t a 6è d’educació primària realitzen sumes mentalment i quina influència pot tenir en ells la metodologia que empren les ... -
Els contes infantils com a creadors de contextos d’aprenentatge de matemàtiques
(2015-05)Aquest treball té per objectiu presentar una proposta metodològica basada en l’ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques a través de l’ús dels contes. Amb aquest enfocament es pretén, per una ... -
Disseny d’un racó de geometria a Cicle Inicial per millorar l’ensenyamentaprenentatge competencial
(2019)partir de la reflexió crítica i l’observació, les mestres hem vist la necessitat de millorar l’ensenyament- aprenentatge i avaluació de la geometria a l’aula de segon de Primària de l’escola Mossèn ... -
Diversitat cultural i matemàtiques
(2013-05-17)En aquesta recerca es presenten els resultats i les conclusions d’unes entrevistes realitzades a pares i mares d’alumnes de quart de primària de diferents orígens culturals, amb l’objectiu de descobrir ... -
Efectivitat del mètode d'ensenyament de les fraccions en una escola respecte al grau de comprensió d'aquest concepte en els alumnes
(2020-05)Aquest estudi es centra en la relació entre el mètode d’ensenyament de les fraccions d’una escola del Gironès i el grau de comprensió d’aquest concepte en els seus alumnes. Les dades obtingudes provenen ... -
Elaboració d’un instrument que permet diferenciar la metodologia d’ensenyament de les matemàtiques entre tradicional i funcional
(2018-09)Aquesta recerca pretén, prioritàriament, elaborar un qüestionari que permeti identificar com és la metodologia que empren diversos docents a l’hora de treballar les matemàtiques i, posteriorment, ... -
Elaborar i aplicar una proposta d'intervenció en l'àrea de matemàtica seguint la pedagogia Montessori a l'Educació Infantil
(2020)La matemàtica és present en la majoria de les coses que fem, tot i no estar consensuat quan comença el coneixement matemàtic o què fa que sorgeixi, podem afirmar que l’utilitzem quotidianament. Les ... -
Identificació dels coneixements del contingut claus sobre el valor de posició dels infants de cicle inicial. Un estudi de cas
(2015-09)Aquest treball de recerca pretén identificar els coneixements del contingut claus sobre el valor de posició dels alumnes de cicle inicial d’Educació Primària d’una escola pública de Catalunya. Per ... -
Identificació d’estratègies informals per a resoldre problemes de suma i resta
(2013-05)Aquest treball està enfocat en la identificació de les estratègies informals per resoldre problemes de suma i resta que utilitzen els infants d’una aula de P4. A més a més, en aquest treball també parlaré ... -
Introducció de jocs matemàtics a cicle superior mitjançant la co-docència
(2019)Aquest article és l’explicació del procés seguit a l’escola Les Escoles de Gurb per al disseny i implementació del pla de millora emmarcat en el treball de pràctiques realitzat dins el màster: Millora ... -
L'aprenentatge cooperatiu en les matemàtiques
(2017-05)En aquesta investigació educativa es fa un anàlisi qualitatiu d’un estudi de cas en base a la funcionalitat del treball cooperatiu en l’àrea de matemàtiques. En aquest estudi s’analitzen dues sessions ... -
L'efecte de treballar l'Educació Física i les Matemàtiques conjuntament en l'aprenentatge dels continguts de les dues àrees en nens i nenes d'Educació Primària.
(2022-05-09)L’objectiu principal d’aquest estudi és avaluar l’efecte de treballar conjuntament les Matemàtiques i l’Educació Física respecte a l’aprenentatge i la motivació dels continguts de les dues àrees. Per ...