Treballs de Fi de Grau: Envíos recientes
Mostrando ítems 101-120 de 2362
-
Expressió emocional a través de l’art en la primera infància: una aproximació des de la pràctica educativa.
(2025-05-19)Aquest Treball de Fi de Grau investiga el paper de l'art com a eina pedagògica per afavorir el desenvolupament i l'expressió emocional en infants d'educació infantil (3-6 anys). Partint de la importància ... -
Com es poden ensenyar matemàtiques a través dels contes al segon cicle d’educació infantil
(2025-05-01)Aquest treball té com a finalitat saber com es poden ensenyar les matemàtiques a través dels contes al segon cicle d’Educació Infantil. Per poder-ho fer s’han establert objectius i a través d’una ... -
El conte com a eina per treballar l’educació emocional: el paper del/de la docent
(2025-05-17)El propòsit d’aquest estudi és analitzar la importància de l’educació emocional a les escoles a través del conte com a eina principal, posant en evidència la importància de les actituds i la formació ... -
Joventut i participació. Diagnòstic comunitari a Lliçà d’Amunt
(2025-05-01)Aquest treball de final de grau s’emmarca en la meva pràctica com a futura educadora social i posa el focus en la participació juvenil al municipi de Lliçà d’Amunt, a través de l’elaboració d’un ... -
Programa de prevenció de lesions en bàsquet femení: una estratègia per reduir el risc de trencament de LCA
(2025-05-19)Aquest treball té com a objectiu principal analitzar l’eficàcia d’un programa de prevenció per reduir els factors de risc associats a la lesió del lligament creuat anterior (LCA) en jugadores de ... -
La vivència d’una família amb un infant amb trastorn de l’espectre autista
(2025-05-19)Aquesta recerca es basa en quin ha estat el suport i les estratègies rebudes per part de l’escola després que una família en concret rebi el diagnòstic del seu infant (Trastorn de l’Espectre Autista ... -
Parlant la gent s'entén. Co-mediació com a eina pedagògica
(2025-05-19)Aquest Treball de Fi de Grau es centra en la mediació com a eina educativa per a la resolució de conflictes entre joves d’entre 14 i 17 anys. A partir d’un projecte d’intervenció desenvolupat amb ... -
I si l'èxit fos escoltar-nos? Quatre dones i quatre relat s des d’una mirada interseccional
(2025-06-19)Aquest Treball de Final de Grau explora la construcció del concepte d’èxit des de la perspectiva de quatre dones de Navarcles, tenint en compte els diversos factors socials i personals que influeixen ... -
Anàlisi de la figura d'assistent/a sexual amb persones amb diversitat funcional intel·lectual
(2025-05-01)La meva motivació per fer aquest TFG surt d’una experiència que vaig viure durant les pràctiques de tercer. Estava en un centre de diversitat intel·lectual, i un dia em van posar a la classe dels joves ... -
Barreres i facilitadors per a la participació i l’aprenentatge a través d’una història de vida
(2025-05-19)Aquest treball analitza les barreres i facilitadors per a la inclusió educativa a partir de la història de vida d’un infant de set anys amb necessitats específiques de suport educatiu. L’escola i la ... -
El conte musical com a eina d’inclusió per a alumnat nouvingut en un context de primària
(2025-05-19)Com ens sentiríem si d’un dia per l’altre ens hem de mudar de país, començar en una feina nova, amb persones que no coneixem, una manera diferent de treballar i en un idioma que no entenem? Quant ... -
Veus que fan història. Dones i música en català
(2025-05-19)Aquest treball de final de grau investiga el paper de les dones en la música cantada en català des del franquisme fins a l’actualitat, amb l’objectiu de visibilitzar les desigualtats de gènere ... -
Anàlisi i creació d’un banc de recursos educatiu inclusiu
(2025-05-19)Actualment, a Catalunya, hi ha una gran proposta de bancs de recursos per a poder obtenir materials per a treballar a l’aula. Tot i això, els bancs molt sovint no resulten útils, ja sigui per la ... -
Quina és la relació que hi ha entre les barreres en l’aprenentatge i els tipus de diàleg que fan les nenes i els nens en els aprenentatges basats en el joc?
(2025-05-19)Aquest Treball de Final de Grau (TFG) investiga la relació entre les barreres en l’aprenentatge i els tipus de diàleg (exploratori, disputatiu i acumulatiu) que estableixen les nenes i els nens en ... -
La cohesió grupal en l’educació artística. El cinema d’animació com a eina inclusiva a educació primària
(2025-05-19)Aquest estudi investiga quins elements del procés d’ensenyament-aprenentatge incideixen en la cohesió grupal en un context d’educació artística. L’estudi parteix de l’observació de dues experiències ... -
Planificació i disseny d’un pla de suport conductual per un alumne amb NEE en un centre d’educació especial
(2025-05-01)Aquest treball analitza el repte que suposen les conductes problemàtiques en el context d’un centre d’Educació especial i proposa un Pla de Suport Conductual Positiu (SCP) adaptat a un alumne concret ... -
Reptes i oportunitats de la transició de primària a secundària dels estudiants de “El Roure Gros” a “l’institut de Gurb”
(2025-05-19)Aquest Treball de Fi de Grau pretén analitzar els reptes i les oportunitats de la transició de l’escola El Roure Gros a l’Institut de Gurb, posant l’atenció als diferents factors que influeixen en ... -
Quin coneixement tenen els mestres sobre TDAH en infants a les aules de primària? Es poden identificar mitjançant un instrument validat?
(2025-05-19)La investigació analitza quins són els coneixements dels mestres sobre el TDAH en les aules de la comarca d’Osona i si aquests es poden identificar mitjançant un instrument validat. L’enquesta s’ha ... -
El benestar docent en Zones Escolars Rurals: un estudi de cas
(2025-05-19)Cada vegada més docents es veuen afectats per un malestar emocional derivat de múltiples factors. Aquest malestar, sovint relacionat amb la síndrome del burnout, pot arribar a afectar negativament no ... -
Com treballar les identitats i les cultures locals dins d’una aula d’educació primària a través d’un joc de taula
(2025-05-01)Davant la creixent necessitat de connectar l’educació primària amb la realitat social, aquesta investigació explora com es poden treballar les identitats i cultures locals a les aules de primària ...