Treballs de Fi de Màster: Envíos recientes
Mostrando ítems 41-60 de 644
-
Exploring the impact of games in secondary education
(2024-05-31)Recently, the popularity of using games to learn English has significantly increased. Traditional learning methodologies have limits when it comes to engaging and inspiring learners. This strategy ... -
Creation and validation of three virtual reality environments for older adults
(2024-06-30)Many authors have been studying the potential of virtual reality, with its pleasant environments that can increase the feeling of relaxation and at the same time decrease feelings such as stress or ... -
Disseny i aplicació d'un programa de desenvolupament de la intel·ligència emocional per a adolescents amb simptomatologia ansiosa
(2024-06-30)La intel·ligència emocional és la capacitat d’entendre, expressar i regular les pròpies emocions i les dels altres. Unes competències emocionals ajustades, així com l’ús d’estratègies efectives ... -
El desenvolupament de la competència lèxica dels substantius en l'Educació Secundària Obligatòria: un estudi de cas a partir de la producció de textos narratius i argumentatius
(2024-05-30)Aquest estudi analitza el desenvolupament de la competència lèxica de 32 estudiants de secundària obligatòria d’un mateix centre educatiu. L’objectiu és observar si hi ha un progrés en l’ús i els tipus ... -
Les constriccions oulipianes en l’aproximació de l’escriptura a l’alumnat de batxillerat
(2024-05-31)La hipòtesi d’aquest treball es planteja si escriure amb constriccions oulipianes afavoreix els processos cognitius i textuals de l’alumnat. Per investigar-ho, es vol descobrir si l’escriptura amb regles ... -
Gamification as a tool to stimulate the reading process
(2024-06-20)The present study aimed to determine whether gamification could foster students' reading motivation and enhance their reading comprehension abilities, as well. To do so, quantitative research connected ... -
El pòdcast com a eina didàctica per a desenvolupar la competència literària i comunicativa a primer de batxillerat
(2024-05-31)Aquest treball examina l’ús didàctic del pòdcast com una eina que promou l’ensenyament-aprenentatge de la llengua i la literatura en el context del primer curs de batxillerat. La metodologia emprada és ... -
El vincle sentimental cap a la literatura com a motor de l'hàbit lector a l'etapa de la secundària
(2024-06-30)El present estudi investiga com fomentar la lectura entre adolescents mitjançant un diari de lectura que estableixi un vincle emocional i crític amb les obres literàries. La lectura és vista no només ... -
Aplicació i anàlisis de la influència d'estratègies metacognitives en el procés d'aprenentatge d'una SA de rugbi a 3r d'ESO
(2024-05-31)El present treball de final de màster examina l’autopercepció de l’aprenentatge en estudiants d’Educació Secundària Obligatòria mitjançant estratègies metacognitives. Es compara la percepció de ... -
Approach to other ways of living, learning and teaching music: spirituality in music education
(2023-05-31)This study examines the role of spirituality in music education by synthesizing insights from literature and conducting interviews with accomplished musician-educators, aiming to gain a profound ... -
El masclisme a l'aula de secundària: Percepcions de les noies: experiències, reptes i camins cap a la igualtat
(2024-06-01)El present treball de fi de màster aborda la temàtica del masclisme a l'aula de secundària i pretén donar a conèixer com es manifesta i les repercussions que té en l’entorn educatiu. Per fer-ho, s'ha ... -
L’escriptura creativa com a recurs didàctic per a fomentar la imaginació i la millora de l’expressió escrita
(2024-05-31)L’escriptura és el mitjà d’informació més antic i, a la vegada, una activitat complexa d’ensenyar. Tanmateix, l’escriptura creativa és un recurs didàctic poc explotat a les aules de secundària. Per això, ... -
Beyond the classroom walls: Insights on the contribution of out-of-classroom cctivities to foreign language speaking and communicative skills in the catalan context
(2024-05-28)Communication is both the goal and the means for language learning. However, language learning is not confined to classroom walls; it can take place at any time and in a wide variety of forms and spaces, ... -
Descodificant sons, desenvolupant ments: La importància de la transcripció rítmica i melòdica en la metacognició dels alumnes de música a secundària
(2024-06-30)Aquesta recerca examina la influència de la transcripció rítmica i melòdica en la metacognició dels estudiants de música a secundària. Mitjançant investigació qualitativa i quantitativa, s'analitza com ... -
Disseny i implementació d'una situació d'aprenentatge d'innovació didàctica centrada en l'aprenentatge de la poesia mitjançant un taller artístic en el segon curs de l'ESO
(2024-06-30)Aquest treball és el resultat final de l’estudi i l’aplicació d’un taller de poesia creativa a l’aula. L’objectiu principal d’aquest treball és estudiar quin impacte pot tenir un taller de poesia en la ... -
The effectiveness of technological resources as tools to improve english language learning in secondary education projects: Analysis and evaluation of podcasting
(2024-05-31)This study investigates the integration of podcast projects in secondary school English language education, focusing on student engagement, language skill development, and teacher support. Using ... -
Convivència escolar: Què és, què l’afecta i com la millorem des de l’Educació Física?
(2024-05-31)Aquest Treball Final de Màster aborda el tema de la convivència escolar i quines conductes de l’alumnat l’alteren, dificultant el bon desenvolupament de les sessions i la consecució dels objectius ... -
Ús del joc de rol en l’ensenyament de les modalitats textuals a segon curs d’Educació Secundària Obligatòria
(2024-06-20)El Treball Final de Màster (TFM) investiga l’impacte d’una partida de rol en la millora de l’aprenentatge de les tipologies textuals i la redacció de textos descriptius al segon curs de l’Educació ... -
L’ús del català en alumnes d’ESO: Estudi sobre els factors que ho faciliten i ho dificulten
(2024-06-20)Aquest estudi investiga l’ús de llengües a un centre de secundària de Barcelona. Concretament, explora quins factors faciliten o dificulten l’ús del català per part de l’alumnat. Es posa el focus ... -
Research on the effectiveness of a flipped-classroom approach in second language learning at a PBL secondary school
(2024-05-26)Flipped learning refers to an instructional approach in which teachers provide learning resources to students such as videos and notes, for them to prepare the class at home. Project Based Learning (PBL) ...