Treballs de Fi de Màster: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 641
-
L'impacte de la música en l'adolescència: Construcció de la identitat i regulació emocional
(2024-05-30)L’adolescència representa un període clau en el descobriment de la identitat, i la música emergeix com un factor significatiu en aquest procés. És per això, que l’objectiu d’aquest estudi és explorar ... -
Cos i Emoció. El camí de l'expressió corporal cap a l'educació física emocional
(2024-05-28)Aquesta estudi té per objectiu analitzar com l'Expressió Corporal (EC) pot ser utilitzada com a eina de desenvolupament de l'Educació Emocional (EE), amb l'objectiu de promoure la seva importància i ... -
La música de cinema a l'aula de secundària: S. Kubrick com a eix vertebrador
(2024-05-26)Aquest treball de màster investiga el paper de la música en el cinema, amb un enfocament en les produccions cinematogràfiques de Stanley Kubrick. S'analitza com la música en les pel·lícules de Kubrick ... -
Llegim tots junts. Acostar la lectura als alumnes: creació d’una avaluació inicial per elaborar un catàleg literari de 4t d’ESO
(2024-06-20)La investigació té l’objectiu de dissenyar, a partir de la recerca feta sobre el context social, els hàbits lectors i les capacitats lectores dels alumnes, una avaluació inicial per poder programar o ... -
10 propostes de músiques tradicionals per treballar a l'ESO
(2024-05-27)Les músiques tradicionals són un camp extens i molt variat. Per tant, tenen un gran potencial per l'ús educatiu, però no gaudeixen de tota la presència que podrien tenir en l'ensenyament. Per això, ... -
L'ensenyament de les construccions els-el-dintransitiva i en-partitiva amb la gramàtica de construccions cognitiva
(2024-05-31)Aquest estudi examina si una metodologia d’aprenentatge i d’adquisició de llengües basada en la gramàtica de construccions és més eficient que una de morfosintàctica sobre les construccions EN-PARTITIVA ... -
El cinema com auxiliar de la lectura i la identificació dels recursos literaris a secundària
(2024-06-30)En el present treball s’exposa la fonamentació teòrica necessària per dur a terme una Situació d’Aprenentatge (SA) que té la finalitat d’utilitzar el cinema com a auxiliar de l’anàlisi literària a ... -
L'impacte del treball col·laboratiu en l'ambient i rendiment a les aules de secundària
(2024-05-31)L’aplicació de noves metodologies innovadores dins les aules de secundària ha estat, des dels darrers anys, un dels objectius principals en els àmbits curricular, d’investigació i la formació permanent. ... -
Influència de les creences dels docents sobre el fet literari en la seva metodologia a l'aula i en la motivació dels alumnes envers l'educació literària
(2024-05-31)El present treball és una investigació sobre les creences del professorat i com aquestes influencien la metodologia docent. Tota intervenció d’aula està condicionada per les idees que té el docent sobre ... -
Espiritualitat i religions a les aules de secundària: Controvèrsia o oportunitat?
(2024-05-25)Aquest treball investiga l'impacte de l'espiritualitat i la religió en el benestar emocional i psicològic dels adolescents en una Catalunya rica i diversa culturalment, així com les percepcions i actituds ... -
Estudi dels patis actius segons gènere a un centre de secundària
(2024-05-31)El següent treball d'investigació té com a objectiu principal analitzar de quina manera els patis actius poden reduir el sedentarisme de les noies de l'ESO a l'hora del pati. Per dur a terme aquest ... -
Investigació avaluativa del projecte Rockin: a través de la mirada dels docents especialistes de música dels centres participants
(2024-06-30)La present investigació pretén realitzar un estudi de cas del projecte Rockin, dedicat a la formació i a la pràctica grupal instrumental, focalitzant-se en la mirada dels docents especialistes de ... -
Autoritat docent: característiques i actituds del professorat de secundària que afavoreixen el respecte a la seva autoritat
(2024-01-30)Resum La present investigació proposa profunditzar en la relació alumne-professor pel que fa al respecte a l'autoritat docent en l'àmbit de l'educació secundària (ESO). A través de la literatura al ... -
Eficàcia de l’EMDR en el tractament del trauma perinatal: una revisió sistemàtica
(2024-06-30)Objectiu: L’objectiu principal d’aquest estudi és sintetitzar i aportar evidència científica actualitzada sobre quin és el grau d’eficàcia clínica de la Teràpia de dessensibilització i reprocessament ... -
Realitat sobre les violències, mecanismes d'afrontament, solidaritat i esperança del col·lectiu LGTBI+
(2024-06-30)La present investigació realitza un estudi transversal mitjançant enquesta amb l’objectiu principal d’identificar i classificar les violències que pateix el col·lectiu LGTBI+, així com identificar les ... -
Comparing the sense of belonging between first and second-generation Moroccan, Egyptian and Lebanon migrants in Catalonia: a mixed-method study
(2024-06-30)Abstract The sense of belonging is a fundamental human need that has important psychological implications. As migrants, individuals face the challenge of connecting with an unfamiliar environment, so ... -
L’impacte matern davant el naixement prematur i la influència en el desenvolupament socio-emocional de l’infant: revisió sistemàtica
(2024-06-30)Resum: Introducció: A l’actualitat el nombre de naixements prematurs es molt elevat i les condicions estan canviant, la taxa de supervivència es cada vegada més alta, les setmanes de gestació més ... -
Eficàcia del Programa d’Atenció al Dol de l’Institut Català d’Oncologia (ICO) en pacients amb risc de dol complicat
(2024-06-30)Resum. Objectiu: En el present estudi es tenia per objectiu avaluar l’efectivitat del Programa d’Atenció al Dol en pacients amb risc de dol complicat a l’Institut Català d’Oncologia (ICO). Mètode: ... -
Avaluació de la correlació entre les habilitats mindfulness i el benestar psicològic laboral en professorat universitari. Un estudi pilot
(2024-06-30)Està fonamentat amb nombrosos estudis que l’estrès laboral és una de les causes principals de malestar psicològic a la societat actual. Per altra banda, també hi ha evidència científica en el sentit que ... -
La experiencia del mueble-Taller (Petita Biblioteca) y su aplicación en el aula Montessori
(2024-05-12)El Mueble-Taller, creación conjunta entre el Ayuntamiento de San Vicenç de Torelló, las maestras de la Escola Lloriana y las investigadoras Vanesa Amat y M. Carme Creus de la U-Vic, es un dispositivo ...