Màster Universitari en Formació del Professorat: Recent submissions
Now showing items 201-220 of 232
-
La Orientació i l’acció tutorial en la secundària : una comparativa de dos models educatius
(2016-06)L‟acció tutorial és el procés d‟acompanyament i orientació que realitzen els professors en els centres educatius. Aquest procés és molt important en l‟etapa de secundària, perquè els adolescents es ... -
Anàlisi de la influència als alumnes de l’aplicació d’una unitat didàctica d’aprenentatge cooperatiu amb les consideracions de la neuroeducació-física a l’educació secundària
(2016-06-10)Es porta a terme un estudi comparatiu entre dues unitats didàctiques amb metodologies diferents aplicades a dos grups del Jaume Callís de Vic a l’àrea d’Educació Física. L’objectiu és comprovar la ... -
Anàlisi de la percepció de l’educació física en la secundària i l’evolució en el seu currículum
(2016-06-06)El present estudi s’emmarca en una recerca històrica sobre l’evolució que ha tingut l’educació física en la secundària. L’objectiu és conèixer els canvis que s’han produït en l’educació física a partir ... -
Estudi del patró del comportament sedentari dels alumnes de 4rt d’ESO de l’Institut Bosc de la Coma d’Olot
(2016-06)Context: Hàbits sedentaris dels adolescents Objectiu: Estudiar el patró del comportament dels alumnes de 4rt d’ESO de l’INS Bosc de la Coma i com a objectiu secundari estudiar el nivell d’activitat ... -
Anàlisi descriptiu dels nivells d’Activitat Física, les motivacions i les barreres de pràctica fisicoesportiva dels alumnes del Sagrats Cors de Torelló
(2016-06)Aquest treball de recerca planteja un estudi descriptiu dels nivells d’activitat física, les motivacions i les barreres per a la pràctica d’activitat física dels alumes de secundària del centre Sagrats ... -
Adherència a la dieta mediterrània dels alumnes de l'Institut Jaume Callís. Proposta d'intervenció
(2015-06)Aquest treball tracta de realitzar un anàlisis de l’adherència a la dieta mediterrània dels alumnes de l’Institut Jaume Callís de Vic, a través del test Kidmed. En el present estudi s’inclou un projecte ... -
Influència de la pràctica d’activitat física-esportiva sobre el consum de drogues en un grup d’adolescents d’un centre d’educació secundària
(2015-06)És evident que el consum de drogues i el sedentarisme són problemes que actualment afecten a la nostra societat i especialment en el col·lectiu dels adolescents. Les estadístiques demostren l’elevada ... -
Estudi de la influència de les activitats extarescolars esportives en el rendiment acadèmic dels adolescents de l'Institut Antoni Pous i Argila de Manlleu
(2015-06)L'estudi analitza les possibles relacions entre la pràctica d'activitats extraescolars esportives i el rendiment acadèmic en adolescents en edats compreses de 16 a 18 anys. La mostra de l'investigació ... -
Anàlisi de l'optimització del temps de la pràctica motriu a les sessions d'educació física : una proposta aplicada a l'IES CAR de Sant Cugat
(2015-06)En el següent estudi, es pretén elaborar una proposta pràctica d’actuació, que permeti als professors de cicle formatiu optimitzar i augmentar el temps de pràctica motriu dels alumnes en les seves ... -
L’Efecte de les expectatives en la interacció professor-alumne
(2014-05)El present treball tracta sobre l’Efecte Pigmalió. Aquest efecte explica com les expectatives que tenen els docents envers l’alumnat poden afectar fins a tal punt, que el rendiment d’aquests es pot veure ... -
Educació Física Emocional per a la millora de la competència emocional
(2014-05)El desenvolupament emocional forma part del desenvolupament integral de la persona i el paper de l’Educació Física pot ser clau per aconseguir-ho. En aquest estudi s’ha fet una investigació -acció per ... -
Agrupament de l'alumnat: organització de l'aula d'educació física amb alumnes de diferents nivells d'aprenentage
(2014-05)El correcte agrupament de l’alumnat facilitarà la consecució dels seus objectius d'aprenentatge. En les sessions d'educació física, però, es treballa mitjançant diversos tipus d'agrupaments. Al llarg ... -
Educació Física i TIC. Anàlisi del centre de pràctiques i proposta de programació anual gradual d’inclusió de les TIC en l’Educació Física
(2014-05)Capllonch (2005) ja augurava a inicis del segle XXI que ens trobàvem en un moment d’especial sensibilització front a les tecnologies de la informació i comunicació (TIC) dins les aules i Prat [et al] ... -
El Geocaching, una eina per al treball competencial en Educació Física i el seu coneixement entre el professorat d’Educació Física al Baix Empordà
(2014-01)Els objectius generals plantejats en aquest Treball Final de Màster són els següents: - Analitzar les possibilitats del “geoaching” com una eina educativa per al desenvolupament de les competències ... -
La influència de l’Educació Física de l’ESO sobre els hàbits fisicoesportius en adolescents de l’IES Alt Berguedà
(2014-05)És de vital importància conèixer els hàbits fisicoesportius dels adolescents com a punt de partida per a la promoció d’estils de vida saludables. Aquesta promoció en l’àmbit educatiu en gran mesura es ... -
Anàlisi conductual de dos professors de l'escola Túrbula de Sant Adrià del Besòs
(2014-05)En el següent estudi s’intenta ajudar a dos docents de cicles formatius a millorar la seva manera d’impartir sessions teòriques. Per fer-ho s’utilitza el punt de vista docent, l’opinió de l’alumne i ... -
El desenvolupament curricular del bloc d’activitats al medi natural per part dels professors d’Educació Física de la ciutat de Vic i les poblacions del voltant
(2014)L’estudi que es presenta a continuació té l’objectiu d’analitzar el desenvolupament curricular del bloc de continguts d’activitats al medi natural de l’assignatura d’Educació Física de la ciutat de Vic ... -
Violència de gènere: anàlisi i proposta d'intervenció a l'IES La Roca del Vallès
(2014-05)Aquest treball és una recerca en la qual s’ha pretès concretar quins aspectes són necessaris treballar en una intervenció pels nois i noies de tercer d’ESO de l’Institut de La Roca del Vallès. Per ... -
Relació entre el coneixement bàsic sobre alimentació i nutrició i els hàbits alimentaris de l'alumnat d'ESO de l'Institut Damià Campeny. Proposta d'intervenció
(2013)La recerca que presento a continuació té l’objectiu fonamental, com el seu propi títol indica, de relacionar els coneixements bàsics sobre alimentació i nutrició i els hàbits alimentaris de l’alumnat ... -
Organització del temps de pràctica motriu en la programació i desenvolupament de les sessions d'E.F a l'IES Monsacopa d'Olot
(2013)L’educació física és una matèria que presenta diferències estructurals i organitzatives significatives respecte la resta d’àrees. L’anàlisi de la pràctica diària durant les sessions, ens demostra els ...