Grau en Educació Social: Recent submissions
Now showing items 1-20 of 110
-
La figura de l’educador/a social i les seves funcions en la mesura de protecció de l’acolliment amb la presència d’infants i adolescents biològics.
(2024-05-05)Aquest Treball de Fi de Grau se centra a investigar el paper i les funcions de l’educador/a social en el context de l’acolliment. Amb l’objectiu de reconèixer la figura i el treball de l’educador/a ... -
L’acompanyament que l’educador/a social fa a les famílies, durant l’ingrés i estada del seu familiar que pateix la malaltia d’alzheimer, a la residència
(2024-05-05)Dins aquesta recerca, es podrà veure, quin acompanyament porten a terme els i les professionals, concretament la figura de l'educador/a social, a les residències de gent gran, a les famílies que tenen ... -
El dol migratori i els processos d’acollida a Vic: Comprendre, integrar i avançar
(2024-05)Les migracions són processos rellevants en la història i impacten en un nombre considerable de persones. Per aprofundir en aquest tema, s'ha realitzat una revisió bibliogràfica exhaustiva de diversos ... -
Impacte socio-emocional del dol migratori en la població infantojuvenil: Estudi de casos
(2024-05-10)A mesura que la població d’Alcanar creix estadísticament i arriben més famílies migrants en busca d’una millor vida, molts infants i adolescents es veuen obligats a marxar del seu país. Aquest canvi, ... -
Una visió dels límits i les sancions en cinc centres residencials d’acció educativa (CRAE)
(2024-05)En aquest Treball de Final de Grau es realitza un estudi de cas sobre la visió dels límits i les sancions en cinc centres residencials d’acció educativa (CRAE) amb el propòsit d’abordar aquesta temàtica, ... -
Addiccions i dones: anàlisi amb perspectiva de gènere del perfil i la situació de les dones que entren en comunitats terapèutiques
(2024-05)Addiccions i dones: Anàlisi amb perspectiva de gènere del perfil i la situació de les dones que entren en comunitats terapèutiques. La present investigació pretén fer un aprofundiment teòric dels ... -
La Universitat de Vic com a espai de relació
(2023-05-30)La Universitat de Vic és un espai de trobada que té unes caracterísques que el fan singular davant d’altres espais universitaris. Les persones s’hi troben amb un objectiu en comú: aprendre. Totes elles ... -
Quina guerra? La memòria pública a través de la creación artística vinculada a l'educació. Procés d'aproximació a la historia de l'hospital Sueco-Noruego d'Alcoi
(2023-05-30)L’objectiu d’aquest treball de fi de grau és mostrar un procés alternatiu d’aproximació a la memòria vinculat a l’educació i a través de la pràctica i la creació artística. Per fer-ho, se centra en ... -
Anàlisis de l'abandonament escolar dels immigrants o fills i filles d'immigrants: necessitat socioeconòmica, desmotivació i discriminació
(2023-05-12)L’abandonament escolar és una problemàtica social que aquests últims anys s’hi està treballant, però Espanya segueix encapçalant les llistes d’abandonament escolar més alt. Aquest fenomen afecta en ... -
Europa i els CIE. Les polítiques europees en front els CIE. Una vulneració als drets humans
(2023-05-12)Europa viu diàriament processos de migració per part de persones d’arreu del món. Hi ha una part d’aquests migrants que no té els recursos i els documents necessaris per realitzar un procés de migració ... -
Cartografiant l'assetjament de carrer: un anàlisi de la percepció i les experiències de les dones de Vic
(2023-05-12)Aquest treball final de grau té com a finalitat desplegar de manera visual i narrativa l’experiència de la feminitat en els espais urbans de Vic a través de les cartografies. La metodologia utilitzada ... -
El dol migratori en joves extutelats: El cas de nois d'entre dinou i vint-i-un anys de la ciutat de Manresa
(2023-05-11)La present recerca és una aproximació a les vivències personals vinculades al procés migratori des de la perspectiva individual del dol migratori. Entenent el dol migratori com el procés de l’elaboració ... -
Anar a viure a la residència: El procés d'adaptació de la gent gran. Una mirada des dels professionals, les famílies i la gent gran
(2022-05-13)El present treball se centra en el procés d'adaptació de la gent gran a la residència, per tant, és objecte d'estudi el procés d'adaptació a partir dels elements que intervenen en aquest. Aquesta ... -
Feminisme i interseccionalitat: Mirades de dones musulmanes de Ripoll
(2022)El present treball sorgeix de l’interès per la comunitat musulmana, més concretament sobre les dones, i els coneixements adquirits en diferents assignatures del grau d’Educació Social sobre interculturalitat ... -
Cohabitatge Sènior. Per una vellesa més participativa
(2022)El treball que s’exposa a continuació pretén conèixer, per una banda, la situació actual de les persones adultes i l’envelliment actiu i, per l’altra, qüestionar els conceptes de vellesa i solitud. També ... -
El grup d'ajuda mútua d'activament a Osona Salut Mental en primera persona
(2022-05-13)El Grup d’Ajuda Mútua d’ActivaMent a Osona és un col·lectiu de salut mental en primera persona de Vic. Aquesta recerca vol investigar i conèixer el projecte a partir de les paraules de persones que ... -
Les addiccions que destapa la pandèmia
(2022-05)La crisi mundial causada per la COVID-19 va suposar un canvi per la societat, en el comportament de les persones modificant conductes, hàbits, rutines, a més de portar múltiples conseqüències. El ... -
Les Necessitats del Jovent de l’Escala. Per poder construir espais de confiança on les persones joves del poble siguin les protagonistes
(2022-05-13)En aquesta present recerca el que es pretén és fer una anàlisi de la situació de la participació juvenil i les necessitats de les joves del municipi de l’Escala, a través de la pregunta de recerca: ... -
Mirades diverses entorn a la mediació escolar
(2022-05-09)El treball que s’exposa a continuació sorgeix de l’experiència acadèmica i professional d’una estudiant del grau d’Educació Social i se centra en la resolució de conflictes i la mediació a l’Institut ... -
El Hip Hop com a eina pedagògica
(2022)El que es pretén amb aquesta investigació, és reflexionar sobre l’eficàcia del Hip Hop com a eina pedagògica i reflexionar sobre pedagogies menys usuals com són els tallers de rap i graffiti basant-nos ...