Grau en Mestre d'Educació Infantil: Recent submissions
Now showing items 201-220 of 251
-
Estudi de pràctiques d’educació infantil: la participació com a recurs d’inclusió
(2014-05-12)El nostre estudi és una investigació educativa amb metodologia qualitativa que, a través de l’anàlisi de contingut, vol determinar si existeixen indicadors que tenen un pes específic més rellevant per ... -
La influència dels jocs cooperatius en la millora de les relacions interpersonals i la cohesió d'un grup
(2014-05-16)Actualment la tasca que desenvolupa l’escola és procurar que tots els infants es desenvolupin integralment, independentment de les característiques. En aquest marc sorgeix l’escola inclusiva, la qual ... -
Inclusió a la Bolonyesa. Els referents teòrics i metodològics que fonamenten i acompanyen el mètode de Nicola Cuomo: L’emoció de conèixer i el desig d’existir
(2014-05)Les següents pàgines tracten buscar sota quins referents teòrics i metodològics es fonamenta el mètode de “l’Emoció de conèixer i el desig d’existir”, un enfocament educatiu de caràcter global creat pel ... -
Proposta d'una documentació d'una experiència educativa
(2013-05-17)La documentació pedagògica ens permet autoreflexió, ja que es pretén veure i entendre què està passant en el treball i en el procés d’aprenentatge de l’infant. Per aquest motiu m’he plantejat fer-ne ... -
Implementació de l'aprenentatge cooperatiu com a metodologia a l'aula per millorar la cohesió i la participació del grup
(2013-05-17)Actualment una de les preguntes que es fan els docents, és com donar resposta a la diversitat dels alumnes. És per aquest motiu que aquesta recerca vol portar a la pràctica la metodologia de l’aprenentatge ... -
La influència de les dinàmiques de grup en la millora de la cohesió de grup i l’estabilitat emocional dels infants
(2013-05-17)En aquest estudi qualitatiu s’investiga la influència de les dinàmiques de grup en la millora de la cohesió de grup i l’estabilitat emocional dels infants. La mostra està constituïda per 24 infants, ... -
Importància dels factors de risc del TDH en l'adquisició de la lecto-escriptura
(2013)A l’actualitat, molts infants distrets i moguts són etiquetats de TDAH. Aquest trastorn és objecte d’estudi en els últims anys dins l’educació, sobretot en els cicles d’educació infantil i primària. És ... -
Els nens i nenes amb “Dictamen d’escolarització” i amb suport del CDIAP: estudi de les dimensions de l’atenció a les necessitats especials de l’alumnat, entre tres i sis anys, escolaritzat en un centre públic de la comarca d’Osona
(2013-05-17)La meva recerca ha tingut com a punt de partida “Els nens i nenes amb “Dictamen d’escolarització” i amb suport del CDIAP: estudi de les dimensions de l’atenció a les necessitats especials de l’alumnat, ... -
Com treballar l'autoestima al parvulari mitjançant activitats d'aprenentatge
(2013-05)L’autoestima és un aspecte que influeix en el desenvolupament integral dels infants. Amb freqüència la nostra autoestima es veu afectada per les experiències i exigències que rebem del món exterior. Per ... -
Anàlisi del procés d'inclusió d'un alumne amb deficiència visual durant l'etapa d'educació infantil
(2013-05-15)L’objectiu d’aquest treball és analitzar la inclusió d’un infant amb deficiència visual durant l’etapa d’Educació Infantil, amb la finalitat d’establir propostes de millora al centre encaminades a ... -
Anàlisi de les matemàtiques a les safates d’experimentació de la llar d’infants
(2013-05-17)Aquest treball és una anàlisi de les matemàtiques que poden aparèixer realitzant l’activitat de les safates d’experimentació a la llar d’infants. Inclou un marc teòric extens amb informació dels aspectes ... -
La Bressola: Percepcions, actituds i motivacions del professorat en l'ús de les TIC
(2013-05-17)El present estudi de cas se centra en la identificació de les actituds, motivacions i percepcions vers les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) que té el professorat de les escoles La ... -
Com influeixen les arts en el desenvolupament cognitiu
(2013-05-17)La influència de les arts en el desenvolupament cognitiu, és el tema d’aquest Treball de Final de Grau. La recerca ha consistit en descobrir i conèixer quines són les capacitats que es desperten en ... -
Estratègies i metodologies per a la inclusió de l'alumnat nouvingut a les aules de parvulari
(2013-05)El propòsit d’aquesta recerca és analitzar i descriure les estratègies metodològiques que es porten als centres educatius de Catalunya per promoure la inclusió de l’alumnat nouvingut a les aules d’educació ... -
Anàlisi de les eines TIC utilitzades a tres escoles bressol per a relacionar-se i comunicar-se amb les famílies i elaboració d'una guia per a l'elecció d'eines TIC com a mitjà de relació
(2013-05-17)A l’escola bressol el vincle entre equip educatiu i família és de gran importància i, en la societat canviant en la que vivim, és important cercar noves vies de comunicació. Aquesta recerca és un estudi ... -
Els beneficis de la música a l'aula inclusiva: les emocions a l'aula infantil
(2013-05-17)Aquest Treball de Final de Grau en Mestre d’Educació Infantil, i especialitat en menció inclusiva, té com a objectiu analitzar els beneficis de la música a les aules inclusives de parvulari de l’escola ... -
Do real books help the learning of english in P4?
(2013-05)The purpose of this study is to answer the principal question, Do Real Books help the learning of English in P4?, and create a useful document to English teachers in Infant Education that are interested ... -
Autonomia i inclusió dels alumnes d'educació infantil a l'escola rural: les conferències a l'escola La Popa de Castellcir
(2013-05-17)El tema central d’aquest Treball Final de Grau és l’autonomia dels alumnes d’educació infantil a l’escola rural. Aquest projecte està organitzat a partir de dos grans blocs. En el primer bloc hi trobem ... -
El lloc de les famílies a l'escola: estratègies cap a la inclusió
(2013-05)Aquest treball té com a objectiu aprofundir en la relació que s’estableix entre escola i família i els elements que configuren aquesta, així com les estratègies implicades per tal que aquesta es doni ... -
Identificació d’estratègies informals per a resoldre problemes de suma i resta
(2013-05)Aquest treball està enfocat en la identificació de les estratègies informals per resoldre problemes de suma i resta que utilitzen els infants d’una aula de P4. A més a més, en aquest treball també parlaré ...