Grau en Mestre d'Educació Infantil: Recent submissions
Now showing items 201-220 of 259
-
La veu dels infants
(2014-05)Aquest treball pretén donar a conèixer els principis bàsics de la pedagogia de Reggio Emilia (Itàlia), amb la seva idea d'infant capaç, "intel·ligent" i biològicament predisposat a comunicar, a viure ... -
Els beneficis de l'art en els infants: l'Artteràpia
(2014-05)El propòsit de la meva recerca és saber com les arts plàstiques ajuden en el desenvolupament integral dels infants, quines estratègies metodològiques s’utilitzen, com es porten a terme i quins beneficis ... -
Teaching vocabulary through narrative and stories
(2014-05-16)Mitjançant la lectura de contes en veu alta, els nens poden aprendre vocabulari d'EFL (anglès com a llengua estrangera), i a la vegada, desenvolupar el seu gust per a la lectura. A més, els contes ... -
Anàlisi de la figura de coordinador/a TIC a deu escoles vallesanes: Funcions, formació i perfil
(2014-05-16)La present recerca és un estudi de cas de la figura del coordinador/a TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) centrant-se en aspectes referents a les funcions, la formació i el perfil. El ... -
El Grafisme al parvulari. Observació i anàlisi de l’espai en els dibuixos dels infants.
(2014-05)Els dibuixos dels infants són petites marques de la personalitat i del caràcter de cadascú. Cada infant tendeix a representar i a dibuixar d’una determinada manera i és això el que fa que els seus ... -
Característiques bàsiques de l’organització d’espais, d’ambients i dels tipus de materials que hauria d’estar present en les escoles d’educació infantil (3-6) per garantir pràctiques educatives de qualitat
(2014-05-16)Amb el present treball es vol aprofundir en la manera que influeix l’organització d’espais, d’ambients i les característiques dels materials en el procés educatiu. A partir d’una recerca teòrica en base ... -
Els espais dels serveis educatius de Pistoia: Una eina per a la inclusió
(2014-05-16)Aquest treball té com a objectiu aprofundir en la importància que tenen els espais de les escoles dels Serveis Educatius de Pistoia en la inclusió i l’atenció a la diversitat. Per aquest motiu, després ... -
La música i la multiculturalitat a l'aula. Com la pràctica de les diferents expressions musicals dels infants a l'aula pot ajudar al coneixement mutu en el grup- classe
(2014-05-16)Actualment, vivim en una societat on hi conviuen diferents cultures i la música és un llenguatge que s’utilitza en totes elles. Aquest treball tractarà el tema de la música i la multiculturalitat a ... -
Estudi de pràctiques d’educació infantil: la participació com a recurs d’inclusió
(2014-05-12)El nostre estudi és una investigació educativa amb metodologia qualitativa que, a través de l’anàlisi de contingut, vol determinar si existeixen indicadors que tenen un pes específic més rellevant per ... -
La influència dels jocs cooperatius en la millora de les relacions interpersonals i la cohesió d'un grup
(2014-05-16)Actualment la tasca que desenvolupa l’escola és procurar que tots els infants es desenvolupin integralment, independentment de les característiques. En aquest marc sorgeix l’escola inclusiva, la qual ... -
Inclusió a la Bolonyesa. Els referents teòrics i metodològics que fonamenten i acompanyen el mètode de Nicola Cuomo: L’emoció de conèixer i el desig d’existir
(2014-05)Les següents pàgines tracten buscar sota quins referents teòrics i metodològics es fonamenta el mètode de “l’Emoció de conèixer i el desig d’existir”, un enfocament educatiu de caràcter global creat pel ... -
Proposta d'una documentació d'una experiència educativa
(2013-05-17)La documentació pedagògica ens permet autoreflexió, ja que es pretén veure i entendre què està passant en el treball i en el procés d’aprenentatge de l’infant. Per aquest motiu m’he plantejat fer-ne ... -
Implementació de l'aprenentatge cooperatiu com a metodologia a l'aula per millorar la cohesió i la participació del grup
(2013-05-17)Actualment una de les preguntes que es fan els docents, és com donar resposta a la diversitat dels alumnes. És per aquest motiu que aquesta recerca vol portar a la pràctica la metodologia de l’aprenentatge ... -
La influència de les dinàmiques de grup en la millora de la cohesió de grup i l’estabilitat emocional dels infants
(2013-05-17)En aquest estudi qualitatiu s’investiga la influència de les dinàmiques de grup en la millora de la cohesió de grup i l’estabilitat emocional dels infants. La mostra està constituïda per 24 infants, ... -
Importància dels factors de risc del TDH en l'adquisició de la lecto-escriptura
(2013)A l’actualitat, molts infants distrets i moguts són etiquetats de TDAH. Aquest trastorn és objecte d’estudi en els últims anys dins l’educació, sobretot en els cicles d’educació infantil i primària. És ... -
Els nens i nenes amb “Dictamen d’escolarització” i amb suport del CDIAP: estudi de les dimensions de l’atenció a les necessitats especials de l’alumnat, entre tres i sis anys, escolaritzat en un centre públic de la comarca d’Osona
(2013-05-17)La meva recerca ha tingut com a punt de partida “Els nens i nenes amb “Dictamen d’escolarització” i amb suport del CDIAP: estudi de les dimensions de l’atenció a les necessitats especials de l’alumnat, ... -
Com treballar l'autoestima al parvulari mitjançant activitats d'aprenentatge
(2013-05)L’autoestima és un aspecte que influeix en el desenvolupament integral dels infants. Amb freqüència la nostra autoestima es veu afectada per les experiències i exigències que rebem del món exterior. Per ... -
Anàlisi del procés d'inclusió d'un alumne amb deficiència visual durant l'etapa d'educació infantil
(2013-05-15)L’objectiu d’aquest treball és analitzar la inclusió d’un infant amb deficiència visual durant l’etapa d’Educació Infantil, amb la finalitat d’establir propostes de millora al centre encaminades a ... -
Anàlisi de les matemàtiques a les safates d’experimentació de la llar d’infants
(2013-05-17)Aquest treball és una anàlisi de les matemàtiques que poden aparèixer realitzant l’activitat de les safates d’experimentació a la llar d’infants. Inclou un marc teòric extens amb informació dels aspectes ... -
La Bressola: Percepcions, actituds i motivacions del professorat en l'ús de les TIC
(2013-05-17)El present estudi de cas se centra en la identificació de les actituds, motivacions i percepcions vers les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) que té el professorat de les escoles La ...