Grau en Mestre d'Educació Infantil: Recent submissions
Now showing items 181-200 of 251
-
La importància del tutor dins l'aula inclusiva: Estratègies metodològiques i organitzatives que es troben a les aules inclusives
(2014-05-16)Actualment, la inclusió a les escoles és molt important. Tots els infants han de sentir-se acollits dins de l’escola, ha de ser un espai segur, afectiu i de confiança per a ells, no hi ha d’haver ... -
Elements apresos i/o retinguts per infants de dos centres de contextos diferents a partir d'una comunicació generada entre ells amb les TIC
(2014-05)La comunicació com a mètode per aprendre no és nou, tot i així les noves tecnologies obren la porta a noves oportunitats i nous projectes entorn aquest concepte. No només es tracta de treballar elements ... -
La representació de la figura humana com a eina d'estudi dels dibuixos infantils
(2014-05-16)Aquest treball pretén apropar-nos al dibuix infantil a través d’una investigació que s’ha dut a terme amb infants d’edats compreses entre els 3 i 5 anys. Podrem observar si actualment, en el nostre ... -
Treball de Final de Grau de l’ús i la importància de les classes de ciències i el paper de la mestra en les ciències a l'escola infantil
(2014-05)Per la naturalesa del meu estudi, la tipologia d’observació l’he basada en uns enregistraments de vídeo que he realitzat a l’escola Valldeneu de Sant Martí de Centelles, concretament a les classes de ... -
Relaxació i meditació a l'aula: Escoltar el cos per aprendre a aprendre
(2014-05-16)L’ús de tècniques de relaxació i meditació aporten multitud de beneficis per la salut i pel desenvolupament integral de la persona. Totes les persones, adults i infants, estan capacitats per realitzar ... -
Pràctiques educatives inclusives per a la millora de la relació de grup
(2014-05)Introducció: El propòsit d’aquesta recerca, és fer un estudi de les relacions que hi ha entre els alumnes de P5 mitjançant la realització d’un sociograma i un anàlisi d’observació per comprovar si ... -
L’aprenentatge artístic a Educació Infantil a partir de la llengua de signes tot fent ús del volum
(2014-05-16)Aquest treball forma part d’un projecte ambiciós, ja que sorgeix per qüestionar-me si és viable l’aprenentatge artístic a Educació Infantil a partir de la llengua de signes tot fent ús del volum, ja que ... -
La intervenció psicomotriu educativa com estratègia per afavorir la inclusió d'alumnes amb trastorn de l'espectre autista (TEA) dins l'aula ordinària: Anàlisi d'un cas
(2014-05-16)Des de la inclusió es pretén aconseguir una societat més justa per tothom, on els infants per molt diferents que siguin puguin estar i participar en una escola ordinària, gaudint de les mateixes ... -
Els codis QR: una eina per millorar l'hàbit lector dels alumnes
(2014-05)Les pràctiques educatives que es basen en una metodologia on s’integren les noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) són cada cop més influents en l’àmbit educatiu, ja que, ens acosten ... -
La situació educativa actual de les aules hospitalaries de Catalunya
(2014-05-16)El treball Final de Grau que es mostra a continuació és un estudi de cas sobre la realitat educativa actual de les aules hospitalàries de Catalunya. Un dels objectius que persegueix és el de conèixer, ... -
Com conceben els infants els fenòmens meteorològics
(2014-05-16)En aquest projecte es reflexiona sobre la capacitat dels infants per aprendre ciències des del parvulari, i la possibilitat de l’escola d’iniciar-los en temes complexos com són els fenòmens meteorològics. ... -
La selecció del fons documental a la biblioteca escolar: com, qui i per què triar els llibres per a infants
(2014-05-16)L’infant ha de tenir l’oportunitat d’estar envoltat per una col·lecció de llibres que el permeti escollir les lectures que necessita a cada moment. L’escola, concretament la biblioteca escolar, ha de ... -
La veu dels infants
(2014-05)Aquest treball pretén donar a conèixer els principis bàsics de la pedagogia de Reggio Emilia (Itàlia), amb la seva idea d'infant capaç, "intel·ligent" i biològicament predisposat a comunicar, a viure ... -
Els beneficis de l'art en els infants: l'Artteràpia
(2014-05)El propòsit de la meva recerca és saber com les arts plàstiques ajuden en el desenvolupament integral dels infants, quines estratègies metodològiques s’utilitzen, com es porten a terme i quins beneficis ... -
Teaching vocabulary through narrative and stories
(2014-05-16)Mitjançant la lectura de contes en veu alta, els nens poden aprendre vocabulari d'EFL (anglès com a llengua estrangera), i a la vegada, desenvolupar el seu gust per a la lectura. A més, els contes ... -
Anàlisi de la figura de coordinador/a TIC a deu escoles vallesanes: Funcions, formació i perfil
(2014-05-16)La present recerca és un estudi de cas de la figura del coordinador/a TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) centrant-se en aspectes referents a les funcions, la formació i el perfil. El ... -
El Grafisme al parvulari. Observació i anàlisi de l’espai en els dibuixos dels infants.
(2014-05)Els dibuixos dels infants són petites marques de la personalitat i del caràcter de cadascú. Cada infant tendeix a representar i a dibuixar d’una determinada manera i és això el que fa que els seus ... -
Característiques bàsiques de l’organització d’espais, d’ambients i dels tipus de materials que hauria d’estar present en les escoles d’educació infantil (3-6) per garantir pràctiques educatives de qualitat
(2014-05-16)Amb el present treball es vol aprofundir en la manera que influeix l’organització d’espais, d’ambients i les característiques dels materials en el procés educatiu. A partir d’una recerca teòrica en base ... -
Els espais dels serveis educatius de Pistoia: Una eina per a la inclusió
(2014-05-16)Aquest treball té com a objectiu aprofundir en la importància que tenen els espais de les escoles dels Serveis Educatius de Pistoia en la inclusió i l’atenció a la diversitat. Per aquest motiu, després ... -
La música i la multiculturalitat a l'aula. Com la pràctica de les diferents expressions musicals dels infants a l'aula pot ajudar al coneixement mutu en el grup- classe
(2014-05-16)Actualment, vivim en una societat on hi conviuen diferents cultures i la música és un llenguatge que s’utilitza en totes elles. Aquest treball tractarà el tema de la música i la multiculturalitat a ...