Browsing by Subject "Música -- Ensenyament"
Now showing items 1-20 of 28
-
Aportacions a l'estudi de l'adquisició de les habilitats musicals en infants (3-12 anys)
(2017-05)Al llarg dels anys, s'han fet diverses investigacions sobre l'adquisició de les habilitats musicals per saber si venen donades per herència genètica, si són adquirides en contextos informals o si són ... -
Aprenentatge de la música a través d’un tema de ciències socials: la mitologia grega
(2024-05)Aquest Treball de Fi de Grau (TFG) investiga l'efectivitat de la integració de la mitologia grega com a fil conductor per a l'aprenentatge musical a l'educació primària. Mitjançant una seqüència ... -
Les audicions musicals a l'educació infantil: estratègies i recursos que s'utilitzen actualment a les escoles catalanes
(2014-05)L’audició a l’edat infantil és important per tal que els infants puguin escoltar profundament i així poder interioritzar la música. Aquest treball pretén mostrar la realitat de les escoles catalanes ... -
La cultura musical en l’educació infantil. Avaluant l’impacte de l’omissió de llengües i tradicions autòctones en el context educatiu de Casamance, el Senegal.
(2024-04)El valor de la cultura musical i tradicional Diola en contextos escolars no sempre rep l’atenció necessària i està força determinada pel valor que li dóna la comunitat educativa o fins i tot la política. ... -
Elaboració, Validació i Aplicació d’un Programa d’Aprenentatge Musical per a la Millora de la Inclusió i la Cohesió de l’Alumnat a l’Aula
(2022-02-18)La recerca parteix de les premisses formulades per referents internacionals, com la Unesco (2009), Echeita (2006) o Ainscow, Booth i Dyson (2006), que assenyalen la importància de la formació del ... -
Els efectes d'estudiar música en el desenvolupament cognitiu dels alumnes
(2017-05)L’estudi extraescolar de la música durant l’etapa d’educació primària aporta avantatges en el desenvolupament integral de qualsevol infant. Estudiar música facilita el desenvolupament cognitiu, així com ... -
Els Factors condicionants del procés d’aprenentatge musical instrumental de persones invidents amb formació professional : contrast entre factors limitadors i factors afavoridors. Estudi de casos
(2016-05-13)Aquest treball consisteix en descobrir quins són els factors condicionants (dificultosos i afavoridors) del procés d’aprenentatge instrumental de persones invidents amb formació musical professional. ... -
Embaràs sonor. Un estudi sobre estimulació musical prenatal i la seva influència en el desenvolupament del nadó i en el vincle familiar.
(2024-05-10)La música és un recurs imprescindible en l’àmbit educatiu, específicament, en l’etapa d’infantil. En aquest treball d’investigació s’aprofundeix en l’estimulació musical prenatal per tal de demostrar ... -
English Rap: una proposta interdisciplinària d'anglès i de música per a Primària
(2014-12-04)Aquesta tesi doctoral és fruit d’una recerca que des d’un enfocament ecològic qualitatiu d’investigació etnogràfica centrada a l’aula, explora d’una banda els avantatges del treball interdisciplinari ... -
Estratègies constructivistes per aprendre música en entorns escolars: l’aprenentatge entre iguals com a eina d’adquisició de coneixements i de socialització.
(2018-05)Estratègies constructivistes per aprendre música en entorns escolars: l’aprenentatge entre iguals com a eina d’adquisició de coneixements i de socialització és el nom que acompanya el meu Treball Final ... -
La globalització de la música a l'Educació Infantil
(2017-05)La música és un llenguatge universal que millora l’atenció, la motivació, la creativitat, la psicomotricitat, la memòria, l’estat anímic i, en conseqüència, l’aprenentatge. Tenint en compte els infinits ... -
Impacte educatiu de l'escolta del paisatge sonor en infants
(2013-05-17)Aquest treball d’investigació pretén aprofundir en les nocions relatives al paisatge sonor; un tema poc treballat en l’àrea curricular d’Educació Musical. Primerament amb la fonamentació, s’han extret ... -
Intervenció de l’educació musical per el desenvolupament de la creativitat a l’etapa d’educació primària
(2014-05-16)L’objecte d’estudi de la present recerca és que la creativitat ha d’estar present a l’escola, concretament a l’àrea d’Educació Musical, ja que permet potenciar i augmentar el pensament creatiu, les ... -
El Joc de Rol com a metodologia per l’aprenentatge musical a l’aula de primària
(2022-04-12)L’objectiu general d’aquest treball és analitzar els beneficis de l'ús del joc de rol com a eina d'aprenentatge i estudi. D’aquest, se’n deriven els objectius específics següents: Mesurar l’impacte dels ... -
Les TIC i la producció musical a l'aula: una font inesgotable de recursos
(2023-04-30)La tendència cap a l’ús de de les Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC) dintre de l’aula és cada vegada més alta. En un món cada vegada més digitalitzat, emprar aquests tipus d’eines sembla ... -
L’audició activa amb el musicograma: Facilitadors per a la seva aplicació a l’aula d’Educació Infantil
(2014-05-16)Ensenyar a través de l’audició activa és una metodologia que ajuda als infants a aprendre aspectes musicals. La meva finalitat és poder introduir i desenvolupar els musicogrames a una aula amb infants ... -
L’educació emocional a través de la música per afavorir la convivencia l’aula en l’Educació Primària
(2014-05-16)L’educació emocional cada dia guanya més rellevància en l’àmbit educatiu. S’està comprovant que les emocions estan molt lligades al desenvolupament intel·lectual i social de les persones. La pràctica ... -
L’impacte del treball d’activitats de matemàtiques i música de manera conjunta en escoles catalanes
(2016-09)El present estudi “L’impacte del treball d’activitats de matemàtiques i música de manera conjunta en escoles catalanes”, té com a finalitat conèixer quins han estat els efectes que ha provocat en diferents ... -
L’orquestra inclusiva dintre del context escolar
(2014-05-16)Aquest treball d’investigació pretén conèixer els factors que condicionen una pràctica instrumental inclusiva en el context escolar i d’aula; un tema poc treballat amb consciència d’universalitat en ... -
La Motivació a les aules de música
(2016-05-13)Aquest treball consta de quatre activitats, realitzades durant dues sessions amb 21 alumnes de 3r curs de l’Escola Juncadella de La Cellera de Ter durant el període de pràctiques III. La proposta es ...