Treballs de Fi de Màster: Envíos recientes
Mostrando ítems 161-180 de 644
-
La producció musical: una extensió de l'aprenentatge a les aules de música
(2022-06)Tota la música que s'escolta avui en dia passa per una mediació tecnològica que pot ser més o menys evident per a l'oient. No obstant això, a l'educació musical de secundària en cap moment es contempla ... -
Anàlisi de la retroacció escrita i de la reescriptura d'articles d'opinió d'alumnes de 3r d'ESO
(2022-01-24)Aquest estudi analitza la retroacció escrita i la reescriptura de 22 textos d’un grup d’alumnes de 3r ESO de l’INS Lluís de Peguera de Manresa. L’objectiu de la recerca és conèixer quin tipus d’errors ... -
Literatura juvenil, clàssics i cànon literari. Una proposta de lectures guiades per al segon cicle d'ESO
(2022-05-30)El present treball indaga el paper de les lectures obligatòries, de lectura guiada, en el desenvolupament de la competència literària a l’ESO. Un primer objectiu del treball és establir un petit estat ... -
Diferències en activitat física, alimentació saludable i coneixements adquirits a educació física entre 1r i 4rt d'ESO
(2022-05-30)Els hàbits saludables són accions que es repeteixen de forma estable durant un llarg període de temps per assolir la salut òptima. Els adolescents passen per un període d’experimentació amb una gran ... -
Proposta d'un taller de prevenció dels trastorns de la conducta alimentària per a l'alumnat de 3r d'ESO de l'Institut Quercus de Sant Joan de Vilatorrada
(2022-06-03)L’objectiu d’aquest treball va ser elaborar una proposta de taller per a la prevenció dels trastorns de la conducta alimentària (TCA) destinat a l’alumnat de 3r d’ESO de l’Institut Quercus de Sant ... -
Evolution of gender stereotypes in ESL textbooks. A case study: the Headway series (Oxford University Press)
(2022-06)L’estudi que es presenta a continuació vol analitzar com es presenten els estereotips de gènere a través de les imatges, dibuixos i fotografies en una col.lecció de llibres de text de llengua anglesa, ... -
El tratamiento del complemento directo en los libros de texto de educación secundaria
(2022-06-02)Esta investigación analiza el tratamiento del complemento directo en los libros de texto de educación secundaria de la editorial McGraw Hill. Después de examinar su presencia en la documentación oficial, ... -
La diversitat funcional en l'educació física des del punt de vista del docent. Anàlisi de les seves concepcions, formacions, experiències i estratègies
(2022-06-01)La inclusió educativa és un dels grans reptes de l'educació en el segle XXI. És per això que el present treball es fonamenta en l'anàlisi del docent d'educació física al voltant de la diversitat funcional. ... -
El gènere teatral com a eina per a la Didàctica de la Llengua i la Literatura i per al desenvolupament personal de l’alumnat
(2022-06-03)El present treball posa en manifest la marginació de la literatura a les aules de secundària i els beneficis que comporta el treball del text literari teatral. Per això, s’ha aplicat a un grup reduït ... -
The use of songs to improve the pronunciation of past tense verbs. A study of 2nd of ESO students of English as a Foreign Language
(2022-06-03)According to the Basic Competences of Foreign Languages developed by the Departament d’Ensenyament, correct pronunciation is a key feature that all students should acquire when learning a foreign language ... -
Estudi de cas sobre les creences i les pràctiques de cinc docents en llengües entorn al plurilingüisme
(2022-06-03)Aquest és un estudi de cas que té per objectiu observar les estratègies plurilingües a l’aula de llengua de cinc docents d’un institut de Catalunya, conèixer les seves creences i actituds entorn al ... -
The use of pedagogical translation as tool for enhancing writing skills in secondary education
(2022-06-01)Translation is an activity that traditionally has not been seen as a way of learning or teaching foreign languages worldwide, nor in Catalonia, due to the strong influence of Grammar-Translation Method, ... -
L'Educació Física en l'escola del futur: una visió global a través dels models pedagògics
(2022-06-03)La següent investigació articulada a través d’una metodologia “Top-down”, explora la situació actual de l’Educació Física a escala global, per a posteriorment presentar els models pedagògics i les noves ... -
The students’ perceptions of oral expression in the English classroom of a secondary school in Catalonia
(2022-06)Oral language enables social interaction and in our global society, proficiency in more than one language is needed to enhance professional and academic achievements. This study aims at observing the ... -
Influència de l'educació física en l'adquisició d'un estil de vida saludable en alumnes d'educació secundària obligatòria d'un institut de Manresa
(2022-05)Els estils de vida dels adolescents són vitals per la salut a curt i llarg termini, per la qual cosa l’adopció d’hàbits saludables és realment important per aquesta població. El sistema educatiu té un ... -
La motivación en el aula de música: Investigación cualitativa sobre la motivación en la asignatura de música en secundaria
(2022-06-03)La falta de motivación por parte del alumnado de secundaría y las posibles formas de combatirla es una cuestión muy tratada por diversos estudios académicos. En el caso de la asignatura de música -con ... -
El taller de lectura-escritura de poesía. Análisis de una aplicación didáctica práctica en 4º de ESO
(2022-05)El presente trabajo contiene una propuesta de intervencion docente innovadora para aproximar a los alumnos de 4º de ESO a la poesía mediante el tratamiento conjunto de la lectura y la escritura. ... -
Enseñar y estudiar literatura castellana en secundaria en la era digital: potencialidades, nuevas metodologías y propuestas a través de las TIC
(2022-06-02)Los objetivos de este trabajo son varios: en primer lugar, analizar la situación actual de la aplicación de las nuevas tecnologías en la didáctica de la literatura. En segundo lugar, estudiar y analizar ... -
Aproximació a l'Actuació Educativa d'Èxit: Aplicació de la Tertúlia Musical Dialògica a alumnes de 3r de l'ESO, estudi de cas
(2022-05)En el marc de les Actuacions Educatives d’Èxit, es realitza una aplicació d’aproximació a Tertúlia Musical Dialògica, enfocada a la música clàssica, a alumnes de 3r d’ESO en el centre on s’ha dut a terme ... -
Forming intelligible ELF speakers: Exploring pronunciation teaching with L1 Catalan/Spanish learners of English
(2022-06-03)It is widely acknowledged that pronunciation teaching has fallen between the cracks of both English teacher training programs and English language classes. This paper aims to analyse whether explicit ...