Màster Universitari en Formació del Professorat: Recent submissions
Now showing items 81-100 of 232
-
Evolution of gender stereotypes in ESL textbooks. A case study: the Headway series (Oxford University Press)
(2022-06)L’estudi que es presenta a continuació vol analitzar com es presenten els estereotips de gènere a través de les imatges, dibuixos i fotografies en una col.lecció de llibres de text de llengua anglesa, ... -
El tratamiento del complemento directo en los libros de texto de educación secundaria
(2022-06-02)Esta investigación analiza el tratamiento del complemento directo en los libros de texto de educación secundaria de la editorial McGraw Hill. Después de examinar su presencia en la documentación oficial, ... -
La diversitat funcional en l'educació física des del punt de vista del docent. Anàlisi de les seves concepcions, formacions, experiències i estratègies
(2022-06-01)La inclusió educativa és un dels grans reptes de l'educació en el segle XXI. És per això que el present treball es fonamenta en l'anàlisi del docent d'educació física al voltant de la diversitat funcional. ... -
El gènere teatral com a eina per a la Didàctica de la Llengua i la Literatura i per al desenvolupament personal de l’alumnat
(2022-06-03)El present treball posa en manifest la marginació de la literatura a les aules de secundària i els beneficis que comporta el treball del text literari teatral. Per això, s’ha aplicat a un grup reduït ... -
The use of songs to improve the pronunciation of past tense verbs. A study of 2nd of ESO students of English as a Foreign Language
(2022-06-03)According to the Basic Competences of Foreign Languages developed by the Departament d’Ensenyament, correct pronunciation is a key feature that all students should acquire when learning a foreign language ... -
Estudi de cas sobre les creences i les pràctiques de cinc docents en llengües entorn al plurilingüisme
(2022-06-03)Aquest és un estudi de cas que té per objectiu observar les estratègies plurilingües a l’aula de llengua de cinc docents d’un institut de Catalunya, conèixer les seves creences i actituds entorn al ... -
The use of pedagogical translation as tool for enhancing writing skills in secondary education
(2022-06-01)Translation is an activity that traditionally has not been seen as a way of learning or teaching foreign languages worldwide, nor in Catalonia, due to the strong influence of Grammar-Translation Method, ... -
L'Educació Física en l'escola del futur: una visió global a través dels models pedagògics
(2022-06-03)La següent investigació articulada a través d’una metodologia “Top-down”, explora la situació actual de l’Educació Física a escala global, per a posteriorment presentar els models pedagògics i les noves ... -
The students’ perceptions of oral expression in the English classroom of a secondary school in Catalonia
(2022-06)Oral language enables social interaction and in our global society, proficiency in more than one language is needed to enhance professional and academic achievements. This study aims at observing the ... -
Influència de l'educació física en l'adquisició d'un estil de vida saludable en alumnes d'educació secundària obligatòria d'un institut de Manresa
(2022-05)Els estils de vida dels adolescents són vitals per la salut a curt i llarg termini, per la qual cosa l’adopció d’hàbits saludables és realment important per aquesta població. El sistema educatiu té un ... -
La motivación en el aula de música: Investigación cualitativa sobre la motivación en la asignatura de música en secundaria
(2022-06-03)La falta de motivación por parte del alumnado de secundaría y las posibles formas de combatirla es una cuestión muy tratada por diversos estudios académicos. En el caso de la asignatura de música -con ... -
El taller de lectura-escritura de poesía. Análisis de una aplicación didáctica práctica en 4º de ESO
(2022-05)El presente trabajo contiene una propuesta de intervencion docente innovadora para aproximar a los alumnos de 4º de ESO a la poesía mediante el tratamiento conjunto de la lectura y la escritura. ... -
Enseñar y estudiar literatura castellana en secundaria en la era digital: potencialidades, nuevas metodologías y propuestas a través de las TIC
(2022-06-02)Los objetivos de este trabajo son varios: en primer lugar, analizar la situación actual de la aplicación de las nuevas tecnologías en la didáctica de la literatura. En segundo lugar, estudiar y analizar ... -
Aproximació a l'Actuació Educativa d'Èxit: Aplicació de la Tertúlia Musical Dialògica a alumnes de 3r de l'ESO, estudi de cas
(2022-05)En el marc de les Actuacions Educatives d’Èxit, es realitza una aplicació d’aproximació a Tertúlia Musical Dialògica, enfocada a la música clàssica, a alumnes de 3r d’ESO en el centre on s’ha dut a terme ... -
Forming intelligible ELF speakers: Exploring pronunciation teaching with L1 Catalan/Spanish learners of English
(2022-06-03)It is widely acknowledged that pronunciation teaching has fallen between the cracks of both English teacher training programs and English language classes. This paper aims to analyse whether explicit ... -
Com s'avalua la creativitat en els projectes d'escriptura de secundària?
(2022-05)Aquest treball té com a objectiu estudiar com s’avalua la creativitat en els projectes d’escriptura de Secundària. S’ha optat per la metodologia qualitativa i s’han realitzat set entrevistes semiestructurades ... -
L'ús social del català a l'institut Manresa Sis. Estratègies per fomentar-ne l'ús entre l'alumnat
(2022-05)Aquest treball analitza quin és l’ús del català entre l’alumnat de l’Institut Manresa Sis, ubicat al barri d’El Xup de Manresa. La pregunta inicial és si el català és la llengua d’ús habitual dels alumnes ... -
Verbo-tonal Method: Improvement of English Pronunciation in Adult Spanish-speaking Learners
(2022-06)The aim of the research was to test the adequacy of the Verbo-Tonal Method (VTM) for the teaching of English pronunciation to adult Spanish-speaking learners. As the method puts a big deal of emphasis ... -
Usos lingüístics i oralitat a les aules de secundària: la llengua oral com a eina d’aprenentatge
(2022-06-01)La llengua pròpia del nostre país, el català, és una llengua amenaçada i corre el risc de desaparèixer: està en retrocés, sobretot, pel que fa al seu ús social. En un context on les llengües dominants ... -
L'arquitectura de l'aula de música: Un instrument per facilitar la reflexió de l’alumnat i el professorat sobre el disseny de l’aula
(2022-06-03)La present investigació analitza el disseny d’espais educatius a través de processos participatius i proposa el disseny d’un instrument facilitador per iniciar el redisseny de l’aula de música dels ...