Repositori institucional de la UVic-UCC: Enviaments recents
Ara mostrant els elements 281-300 de 6999
-
Desenvolupament i validació d'un índex de fragilitat electrònic automatitzat i la seva implementació per avaluar la prevalença, les necessitats sanitàries i l'impacte econòmic de la fragilitat
(2025-03-11)L'envelliment de la població és actualment un repte global, i la fragilitat és una complicació que pot aparèixer amb l’edat que incrementa la vulnerabilitat física, mental i social amb conseqüències ... -
Veus que fan història. Dones i música en català
(2025-05-19)Aquest treball de final de grau investiga el paper de les dones en la música cantada en català des del franquisme fins a l’actualitat, amb l’objectiu de visibilitzar les desigualtats de gènere ... -
Anàlisi i creació d’un banc de recursos educatiu inclusiu
(2025-05-19)Actualment, a Catalunya, hi ha una gran proposta de bancs de recursos per a poder obtenir materials per a treballar a l’aula. Tot i això, els bancs molt sovint no resulten útils, ja sigui per la ... -
Quina és la relació que hi ha entre les barreres en l’aprenentatge i els tipus de diàleg que fan les nenes i els nens en els aprenentatges basats en el joc?
(2025-05-19)Aquest Treball de Final de Grau (TFG) investiga la relació entre les barreres en l’aprenentatge i els tipus de diàleg (exploratori, disputatiu i acumulatiu) que estableixen les nenes i els nens en ... -
La cohesió grupal en l’educació artística. El cinema d’animació com a eina inclusiva a educació primària
(2025-05-19)Aquest estudi investiga quins elements del procés d’ensenyament-aprenentatge incideixen en la cohesió grupal en un context d’educació artística. L’estudi parteix de l’observació de dues experiències ... -
Planificació i disseny d’un pla de suport conductual per un alumne amb NEE en un centre d’educació especial
(2025-05-01)Aquest treball analitza el repte que suposen les conductes problemàtiques en el context d’un centre d’Educació especial i proposa un Pla de Suport Conductual Positiu (SCP) adaptat a un alumne concret ... -
Reptes i oportunitats de la transició de primària a secundària dels estudiants de “El Roure Gros” a “l’institut de Gurb”
(2025-05-19)Aquest Treball de Fi de Grau pretén analitzar els reptes i les oportunitats de la transició de l’escola El Roure Gros a l’Institut de Gurb, posant l’atenció als diferents factors que influeixen en ... -
Quin coneixement tenen els mestres sobre TDAH en infants a les aules de primària? Es poden identificar mitjançant un instrument validat?
(2025-05-19)La investigació analitza quins són els coneixements dels mestres sobre el TDAH en les aules de la comarca d’Osona i si aquests es poden identificar mitjançant un instrument validat. L’enquesta s’ha ... -
El benestar docent en Zones Escolars Rurals: un estudi de cas
(2025-05-19)Cada vegada més docents es veuen afectats per un malestar emocional derivat de múltiples factors. Aquest malestar, sovint relacionat amb la síndrome del burnout, pot arribar a afectar negativament no ... -
Com treballar les identitats i les cultures locals dins d’una aula d’educació primària a través d’un joc de taula
(2025-05-01)Davant la creixent necessitat de connectar l’educació primària amb la realitat social, aquesta investigació explora com es poden treballar les identitats i cultures locals a les aules de primària ... -
The power of multisensory storytelling to learn english vocabulary in early childhood
(2025-05-19)This project consists of designing a multisensory learning proposal based on an adapted version of the traditional Catalan tale En Patufet, with the objective of teaching English vocabulary to young ... -
Introducing phonological awareness through rhymes: a didactic proposal for teachers
(2025-05-01)This final year project was designed to provide teachers a useful tool to introduce English phonological awareness to very young learners. Rhymes are not a very common resource to teach English as a ... -
Development of Oral English in the Primary School Classroom: A Teaching Guide for the First Cycle
(2025-05-01)Oral communication is essential for developing English language proficiency in the youngest learners. However, it often receives less attention than reading and writing skills in primary classrooms. ... -
Use of L1 in english as a foreign language classroom for very young learners
(2025-05-19)This study explores the presence of Code Switching in English as a Foreign Language (EFL) classrooms of very young learners. The main objective was to determine if the first language (L1) is used or ... -
Integrating music into english language routines to enhance phonological awareness
(2025-05-01)This Final Dissertation Project aims to provide Early Childhood Education teachers with a practical and engaging tool to support the development of English phonological awareness in very young learners. ... -
Percepció docent sobre l'Educació Física com a eina d'inclusió intercultural
(2024-11-29)En aquest estudi s’investiga sobre la diversitat cultural en l’àmbit d’Educació Física a les escoles de primària de Catalunya. L’objectiu principal és identificar la influència de la diversitat ... -
Anàlisi dels conflictes a l’aula d’educació física
(2024-11-29)Aquest Treball de Fi de Grau analitza la gestió dels conflictes a l’aula d’educació física, destacant-ne les causes, les tipologies i les estratègies aplicades pels docents per prevenir-los i resoldre’ls. ... -
Violència de gènere al cinema. Una anàlisi crítica i social de les noves narratives feministes en el cinema europeu
(Curs 2024-2025, 2025-05-01)La violència de gènere és una de les problemàtiques més grans que tenim a la nostra societat, està present en les relacions personals, institucions, mitjans de comunicació i, evidentment, a la indústria ... -
Estratègia comunicativa i de màrqueting a Instagram. Anàlisi comparativa entre clubs de futbol femení i el seu impacte en l’audiència i la visibilitat
(2025-05-19)La comunicació i el màrqueting esportiu, especialment a través de les xarxes socials, són eines fonamentals per al creixement, la visibilitat i la sostenibilitat del futbol femení. L'objectiu principal ...
