Repositori institucional de la UVic-UCC: Recent submissions
Now showing items 281-300 of 6577
-
Effects of lipopolysaccharides on the nlrp3 inflammasome in human atrial fibroblasts
(2024-05-22)Background: Atrial fibrillation (AF) is the most common cardiac arrhythmia and is associated with substantial morbidity and mortality. Some studies suggested that lipopolysaccharides (LPS) activate ... -
Cross-sectional observational study on the evaluation of the utility and quality of informed consents in patients undergoing various surgeries in the hospital setting
(2024-05-02)Background: The study explores informed consent, emphasizing patient autonomy and understanding of medical interventions, focusing on comprehension issues and the need for individualized information ... -
La figura de l’educador/a social i les seves funcions en la mesura de protecció de l’acolliment amb la presència d’infants i adolescents biològics.
(2024-05-05)Aquest Treball de Fi de Grau se centra a investigar el paper i les funcions de l’educador/a social en el context de l’acolliment. Amb l’objectiu de reconèixer la figura i el treball de l’educador/a ... -
Creation and validation of three virtual reality environments for older adults
(2024-06-30)Many authors have been studying the potential of virtual reality, with its pleasant environments that can increase the feeling of relaxation and at the same time decrease feelings such as stress or ... -
Disseny i aplicació d'un programa de desenvolupament de la intel·ligència emocional per a adolescents amb simptomatologia ansiosa
(2024-06-30)La intel·ligència emocional és la capacitat d’entendre, expressar i regular les pròpies emocions i les dels altres. Unes competències emocionals ajustades, així com l’ús d’estratègies efectives ... -
L’acompanyament que l’educador/a social fa a les famílies, durant l’ingrés i estada del seu familiar que pateix la malaltia d’alzheimer, a la residència
(2024-05-05)Dins aquesta recerca, es podrà veure, quin acompanyament porten a terme els i les professionals, concretament la figura de l'educador/a social, a les residències de gent gran, a les famílies que tenen ... -
El desenvolupament de la competència lèxica dels substantius en l'Educació Secundària Obligatòria: un estudi de cas a partir de la producció de textos narratius i argumentatius
(2024-05-30)Aquest estudi analitza el desenvolupament de la competència lèxica de 32 estudiants de secundària obligatòria d’un mateix centre educatiu. L’objectiu és observar si hi ha un progrés en l’ús i els tipus ... -
Les constriccions oulipianes en l’aproximació de l’escriptura a l’alumnat de batxillerat
(2024-05-31)La hipòtesi d’aquest treball es planteja si escriure amb constriccions oulipianes afavoreix els processos cognitius i textuals de l’alumnat. Per investigar-ho, es vol descobrir si l’escriptura amb regles ... -
Motius de l’abandonament esportiu dels alumnes d’educació secundària obligatòria de l’institut de Vic
(2024-05-10)La present investigació aborda les causes d’abandonament esportiu dels estudiants d’ESO de l’Institut de Vic, en el que es destaca la importància de la pràctica esportiva i els beneficis associats, ... -
Gamification as a tool to stimulate the reading process
(2024-06-20)The present study aimed to determine whether gamification could foster students' reading motivation and enhance their reading comprehension abilities, as well. To do so, quantitative research connected ... -
El pòdcast com a eina didàctica per a desenvolupar la competència literària i comunicativa a primer de batxillerat
(2024-05-31)Aquest treball examina l’ús didàctic del pòdcast com una eina que promou l’ensenyament-aprenentatge de la llengua i la literatura en el context del primer curs de batxillerat. La metodologia emprada és ... -
El vincle sentimental cap a la literatura com a motor de l'hàbit lector a l'etapa de la secundària
(2024-06-30)El present estudi investiga com fomentar la lectura entre adolescents mitjançant un diari de lectura que estableixi un vincle emocional i crític amb les obres literàries. La lectura és vista no només ... -
Design and performance of an information and communication technology-supported first aid training intervention aimed at undergraduate students
(2024-05-23)Els primers auxilis són l'atenció inicial brindada en resposta a una malaltia o lesió aguda, amb els objectius de preservar la vida, alleujar el sofriment, prevenir el deteriorament i promoure la ... -
Aplicació i anàlisis de la influència d'estratègies metacognitives en el procés d'aprenentatge d'una SA de rugbi a 3r d'ESO
(2024-05-31)El present treball de final de màster examina l’autopercepció de l’aprenentatge en estudiants d’Educació Secundària Obligatòria mitjançant estratègies metacognitives. Es compara la percepció de ... -
I-Closet
(2024-05)I-Closet redefine la moda online con una experiencia única al digitalizar la gestión del vestuario de los usuarios, fusionando tecnología de vanguardia, personalización y compromiso con la sostenibilidad. ... -
Approach to other ways of living, learning and teaching music: spirituality in music education
(2023-05-31)This study examines the role of spirituality in music education by synthesizing insights from literature and conducting interviews with accomplished musician-educators, aiming to gain a profound ... -
El masclisme a l'aula de secundària: Percepcions de les noies: experiències, reptes i camins cap a la igualtat
(2024-06-01)El present treball de fi de màster aborda la temàtica del masclisme a l'aula de secundària i pretén donar a conèixer com es manifesta i les repercussions que té en l’entorn educatiu. Per fer-ho, s'ha ... -
L’escriptura creativa com a recurs didàctic per a fomentar la imaginació i la millora de l’expressió escrita
(2024-05-31)L’escriptura és el mitjà d’informació més antic i, a la vegada, una activitat complexa d’ensenyar. Tanmateix, l’escriptura creativa és un recurs didàctic poc explotat a les aules de secundària. Per això, ...