Màster Universitari en Formació del Professorat: Recent submissions
Now showing items 121-140 of 232
-
Anàlisi dels factors claus de la tutoria des de la perspectiva del tutor de l’Educació Secundària Obligatòria i Post-Obligatòria
(2021-06)La tutoria dins l’educació secundària és un element central dins la pràctica docent i esdevé un procés en què s’hi dedica temps a l’acompanyament i gestió d’un grup coordinat per un docent. Aquest, ... -
El tractament de les variants geogràfiques en els llibres de text de llengua i literatura catalanes a batxillerat
(2021-06-04)En aquest estudi s’ha analitzat el tractament dels dialectes catalans en els llibres de text de llengua catalana de batxillerat. Des d’un punt de vista quantitatiu, es determina fins a quin grau els ... -
La premsa escolar com a recurs didàctic en l’ensenyament i aprenentatge de la llengua castellana
(2021-06)En aquest treball s’analitzen les possibilitats de la premsa escolar com a eina didàctica per a incrementar la motivació de l’alumnat de l’educació secundària obligatòria per l’escriptura i per a ... -
Learning english as a multicultural language in secondary school in Catalonia: textbook analysis and students’ perceptions
(2021-06-03)Cultural learning has been considered as an essential element when studying English as a foreign language in order to ensure successful communication in a multicultural context. The present study, ... -
Didactic Adaptations Needed to Successfully Teach EFL in a Pandemic Context: Teaching Speaking
(2021-06)The Covid-19 pandemic and the unexpected lockdown forced high schools to adapt to the new situation. The aim of this paper is to see which didactic adaptations were made to successfully teach EFL ... -
L’ensenyament-aprenentatge de la competència oral en un centre de secundària. Continguts, metodologies i creences
(2021-06-04)La investigació identifica les indicacions del currículum en relació amb la competència oral a l’educació secundària, observa quins components específics d’aquesta competència es treballen a Llengua ... -
Investigating the introduction of non-educative board games in the learning of English as a Foreign Language in Secondary Education
(2021-06-03)The aim of the present paper is to investigate the introduction of non-educative board games as a didactic tool in EFL sessions to achieve curricular contents in speaking. In particular, the main ... -
Impacte acadèmic de les tertúlies literàries dialògiques en la didàctica de la literatura i en la motivació de l’alumnat
(2021-06-04)El propòsit general d’aquest TFM és estudiar l’impacte que les tertúlies literàries dialògiques tenen en la didàctica de la literatura i en la motivació de l’alumnat. Aquesta actuació educativa, que ... -
The effects of applying multimodality in oral comprehension tasks in the English classroom of Batxillerat: students’ performance and attitudes
(2021-06)La comprensió oral és una habilitat important quan aprenem una llengua estrangera. Amb l’evolució de la tecnologia actualment, les tasques de listening poden incloure més que el tradicional input ... -
Influència de l’assignatura d’educació física sobre les emocions dels alumnes de 4t d’ESO
(2021-02-24)Introducció. L’adolescència és una etapa de vida caracteritzada per desequilibris emocionals i alts riscs de patir trastorns mentals. Experimentar emocions positives en aquesta edat, esdevé una eina ... -
L’educació intercultural a través de la literatura
(2021-06-04)La diversitat cultural ja és una realitat arreu, i a dia d’avui resulta pràcticament evident que les cultures no es poden entendre com a entitats hermètiques i independents les unes de les altres. ... -
Using drama games to boost willingness to communicate: a case study in a secondary curriculum diversification programme
(2021-06)This research aimed at investigating the effects of drama in a specific context, namely, a curriculum diversification programme in a Catalan secondary school. In particular, this case study sought ... -
Hibridant models pedagògics en l’educació física: valoració de l’impacte produït en les habilitats cooperatives i les capacitats tècniques de l’alumnat
(2021-06-04)La unió de diverses característiques de diferents models pedagògics, o la creació d’un nou model a partir d’aquestes cohesions, fomenta l’increment i les potencialitats que els diferents models ... -
Creating a concreteness effect in vocabulary learning: Using dixit illustrations for the acquisition of abstract words
(2021-06-16)Segons la teoria de la codificació dual de Paivio (1980), ens és més fàcil recordar paraules que poden ser associades a imatges que d’altres de més abstractes que no son tant presents al món físic, ... -
L’ensenyament de la literatura a través de la narrativa transmèdia en l’Educació Secundària
(2021-06-04)Amb el constant desenvolupament de noves tecnologies i el naixement de noves cultures digitals com a context, cal introduir estratègies didàctiques que apropin la realitat dels joves a les aules. ... -
L’ensenyament-aprenentatge de la formació de paraules a través del treball per projectes a primer d’ESO
(2021-06-04)Aquest estudi investiga l’ensenyament-aprenentatge de la formació de paraules entre els alumnes de 1r d’ESO de l’Institut Escola Marta Mata de Torelló, a través del treball per projectes. Els objectius ... -
Estratègies de dramatització per treballar la comunicació oral a l’aula de secundària
(2021-06-04)En aquest article s’explora la dramatització com a metodologia en l’ensenyament-aprenentatge de la llengua per a la millora de la competència de la comunicació oral. Per fer-ho s’examina quines ... -
L’hàbit lector de l’alumnat amb llengua inicial extracurricular
(2021-06)A Catalunya, l’alumnat d’ESO pertanyent a famílies d’origen estranger pateix una taxa de fracàs escolar que duplica la dels seus companys. Considerant que l’hàbit lector és un factor determinant de ... -
Effects of CLIL on the students’ motivation and learning of English as a foreign language
(2021-05)Foreign language learning and proficiency has been widely regarded as being of great importance for students to become competent citizens in a multilingual society. However, several factors might ... -
Implementing the cooperative learning approach in a secondary EFL classroom: students’ learning and engagement perceptions on cooperative learning
(2021-06)The purpose of this study is to gain insight into the students' perceptions on learning and engagement as a result of the implementation of cooperative learning in the EFL secondary classroom. ...