Màster Universitari en Formació del Professorat: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 232
-
L’ús del català en alumnes d’ESO: Estudi sobre els factors que ho faciliten i ho dificulten
(2024-06-20)Aquest estudi investiga l’ús de llengües a un centre de secundària de Barcelona. Concretament, explora quins factors faciliten o dificulten l’ús del català per part de l’alumnat. Es posa el focus ... -
Research on the effectiveness of a flipped-classroom approach in second language learning at a PBL secondary school
(2024-05-26)Flipped learning refers to an instructional approach in which teachers provide learning resources to students such as videos and notes, for them to prepare the class at home. Project Based Learning (PBL) ... -
The impact of a cultural approach in english teaching on secondary school students’ motivation and linguistic performance
(2024-06-20)The aim of this research is to assess the impact of a cultural approach in English teaching of secondary school students through 1) motivation and 2) linguistic performance. The study was conducted at ... -
The Use of Drama in the EFL Classroom: A tool to foster oral communication skills and raise motivation in teenage learners
(2024-05-28)This paper aims at investigating how using drama in the EFL (English as a Foreign Language) classroom could help develop better oral communication skills as well as raise motivation in teenage learners. ... -
La música en la ESO. Una materia para el desarrollo de la identidad personal
(2024-05-30)La recerca que es presenta en aquest treball parteix d'unes conviccions i conclusions pròpies entorn de com ensenyar la matèria música en l'ESO (Educació Secundària Obligatòria): establir com a eix ... -
L'impacte de la música en l'adolescència: Construcció de la identitat i regulació emocional
(2024-05-30)L’adolescència representa un període clau en el descobriment de la identitat, i la música emergeix com un factor significatiu en aquest procés. És per això, que l’objectiu d’aquest estudi és explorar ... -
Cos i Emoció. El camí de l'expressió corporal cap a l'educació física emocional
(2024-05-28)Aquesta estudi té per objectiu analitzar com l'Expressió Corporal (EC) pot ser utilitzada com a eina de desenvolupament de l'Educació Emocional (EE), amb l'objectiu de promoure la seva importància i ... -
La música de cinema a l'aula de secundària: S. Kubrick com a eix vertebrador
(2024-05-26)Aquest treball de màster investiga el paper de la música en el cinema, amb un enfocament en les produccions cinematogràfiques de Stanley Kubrick. S'analitza com la música en les pel·lícules de Kubrick ... -
Llegim tots junts. Acostar la lectura als alumnes: creació d’una avaluació inicial per elaborar un catàleg literari de 4t d’ESO
(2024-06-20)La investigació té l’objectiu de dissenyar, a partir de la recerca feta sobre el context social, els hàbits lectors i les capacitats lectores dels alumnes, una avaluació inicial per poder programar o ... -
10 propostes de músiques tradicionals per treballar a l'ESO
(2024-05-27)Les músiques tradicionals són un camp extens i molt variat. Per tant, tenen un gran potencial per l'ús educatiu, però no gaudeixen de tota la presència que podrien tenir en l'ensenyament. Per això, ... -
L'ensenyament de les construccions els-el-dintransitiva i en-partitiva amb la gramàtica de construccions cognitiva
(2024-05-31)Aquest estudi examina si una metodologia d’aprenentatge i d’adquisició de llengües basada en la gramàtica de construccions és més eficient que una de morfosintàctica sobre les construccions EN-PARTITIVA ... -
El cinema com auxiliar de la lectura i la identificació dels recursos literaris a secundària
(2024-06-30)En el present treball s’exposa la fonamentació teòrica necessària per dur a terme una Situació d’Aprenentatge (SA) que té la finalitat d’utilitzar el cinema com a auxiliar de l’anàlisi literària a ... -
L'impacte del treball col·laboratiu en l'ambient i rendiment a les aules de secundària
(2024-05-31)L’aplicació de noves metodologies innovadores dins les aules de secundària ha estat, des dels darrers anys, un dels objectius principals en els àmbits curricular, d’investigació i la formació permanent. ... -
Influència de les creences dels docents sobre el fet literari en la seva metodologia a l'aula i en la motivació dels alumnes envers l'educació literària
(2024-05-31)El present treball és una investigació sobre les creences del professorat i com aquestes influencien la metodologia docent. Tota intervenció d’aula està condicionada per les idees que té el docent sobre ... -
Espiritualitat i religions a les aules de secundària: Controvèrsia o oportunitat?
(2024-05-25)Aquest treball investiga l'impacte de l'espiritualitat i la religió en el benestar emocional i psicològic dels adolescents en una Catalunya rica i diversa culturalment, així com les percepcions i actituds ... -
Estudi dels patis actius segons gènere a un centre de secundària
(2024-05-31)El següent treball d'investigació té com a objectiu principal analitzar de quina manera els patis actius poden reduir el sedentarisme de les noies de l'ESO a l'hora del pati. Per dur a terme aquest ... -
Investigació avaluativa del projecte Rockin: a través de la mirada dels docents especialistes de música dels centres participants
(2024-06-30)La present investigació pretén realitzar un estudi de cas del projecte Rockin, dedicat a la formació i a la pràctica grupal instrumental, focalitzant-se en la mirada dels docents especialistes de ... -
Autoritat docent: característiques i actituds del professorat de secundària que afavoreixen el respecte a la seva autoritat
(2024-01-30)Resum La present investigació proposa profunditzar en la relació alumne-professor pel que fa al respecte a l'autoritat docent en l'àmbit de l'educació secundària (ESO). A través de la literatura al ... -
Pedagogy of Discomfort, multicultural and anti-racism education
(2023-06-01)The "Pedagogy of Discomfort" has gained importance in today's educational environment, especially in Catalonia's high schools, where an increasing number of students from various racial, religious, ... -
Me muevo ¿Me emociono y aprendo? Análisis de la influencia de la metodología de educación física emocional en el aprendizaje, las emociones y el autoconocimiento en una situación de aprendizaje de hábitos saludables en la ESO.
(2023-06-01)En los últimos años, la educación emocional ha adquirido gran relevancia en el ámbito educativo. La materia de educación física se ha identificado como un escenario ideal para su implementación debido ...