Grau en Mestre d'Educació Infantil: Enviaments recents
Ara mostrant els elements 181-200 de 259
-
El Joc dramàtic a infantil: Facilitadors i barreres per a la seva aplicació a l’aula
(2014-05-16)Aquesta recerca és una primera experiència en el camp de la investigació. Partint de la idea que ensenyar a través del joc dramàtic és oferir als infants un espai de descobriment i creació, basat en ... -
Use of drama techniques as a methodology to teach english in infant education by teachers in Catalonia
(2014-05)L’aprenentatge de la llengua anglesa com a llengua estrangera és una oportunitat que cada vegada més escoles de Catalunya presenten a l’etapa d’educació Infantil. La metodologia utilitzada per introduir ... -
Anàlisi de l'experiència dels infants, entre 3 i 6 anys, de l'escola Verntallat, amb les TIC
(2014-05-16)Vivim immersos en l’era digital i els infants, des del moment que neixen i formen part d’aquest món, entren en contacte amb les Tecnologies de la Informació i la Comunicació. Aquesta recerca pretén ... -
L’audició activa amb el musicograma: Facilitadors per a la seva aplicació a l’aula d’Educació Infantil
(2014-05-16)Ensenyar a través de l’audició activa és una metodologia que ajuda als infants a aprendre aspectes musicals. La meva finalitat és poder introduir i desenvolupar els musicogrames a una aula amb infants ... -
La música com a eina d’inclusió i cohesió de grup en els entorns escolars
(2014-05)La música com a eina d’inclusió i cohesió de grup de tots els alumnes d’una mateixa aula constitueix el títol del meu Treball Final de Grau. Amb aquesta recerca he volgut conèixer la importància de la ... -
Avaluació de la implantació dels ipads a l'aula de segon de primària
(2014-05-16)En la societat actual, les TIC han revolucionat i transformat la manera de treballar, de relacionar-nos i de viure. Aquests canvis es veuen directament relacionats amb l’educació. Una de les claus per ... -
Creació i anàlisi d’una estratègia didàctica pel foment de la comprensió lectora amb l’ús de les TIC a l’etapa d’Educació Infantil
(2014-05)La societat del segle XXI es pot definir com una via transaccional entre la tradició i l’evolució, entre el passat i el futur. La consideració referent a aquest canvi la podem focalitzar en la introducció ... -
L’educació sensorial d’un a dos anys: Anàlisi de l’aprenentatge a través del joc sensorial amb sucre
(2014-04-16)El joc és la primera oportunitat que té el nen per descobrir el món en el qual habita. Les seves primeres experiències per explorar el món el porta a jugar. Darrera de l’activitat espontània de joc, ... -
La importància del tutor dins l'aula inclusiva: Estratègies metodològiques i organitzatives que es troben a les aules inclusives
(2014-05-16)Actualment, la inclusió a les escoles és molt important. Tots els infants han de sentir-se acollits dins de l’escola, ha de ser un espai segur, afectiu i de confiança per a ells, no hi ha d’haver ... -
Elements apresos i/o retinguts per infants de dos centres de contextos diferents a partir d'una comunicació generada entre ells amb les TIC
(2014-05)La comunicació com a mètode per aprendre no és nou, tot i així les noves tecnologies obren la porta a noves oportunitats i nous projectes entorn aquest concepte. No només es tracta de treballar elements ... -
La representació de la figura humana com a eina d'estudi dels dibuixos infantils
(2014-05-16)Aquest treball pretén apropar-nos al dibuix infantil a través d’una investigació que s’ha dut a terme amb infants d’edats compreses entre els 3 i 5 anys. Podrem observar si actualment, en el nostre ... -
Treball de Final de Grau de l’ús i la importància de les classes de ciències i el paper de la mestra en les ciències a l'escola infantil
(2014-05)Per la naturalesa del meu estudi, la tipologia d’observació l’he basada en uns enregistraments de vídeo que he realitzat a l’escola Valldeneu de Sant Martí de Centelles, concretament a les classes de ... -
Relaxació i meditació a l'aula: Escoltar el cos per aprendre a aprendre
(2014-05-16)L’ús de tècniques de relaxació i meditació aporten multitud de beneficis per la salut i pel desenvolupament integral de la persona. Totes les persones, adults i infants, estan capacitats per realitzar ... -
Pràctiques educatives inclusives per a la millora de la relació de grup
(2014-05)Introducció: El propòsit d’aquesta recerca, és fer un estudi de les relacions que hi ha entre els alumnes de P5 mitjançant la realització d’un sociograma i un anàlisi d’observació per comprovar si ... -
L’aprenentatge artístic a Educació Infantil a partir de la llengua de signes tot fent ús del volum
(2014-05-16)Aquest treball forma part d’un projecte ambiciós, ja que sorgeix per qüestionar-me si és viable l’aprenentatge artístic a Educació Infantil a partir de la llengua de signes tot fent ús del volum, ja que ... -
La intervenció psicomotriu educativa com estratègia per afavorir la inclusió d'alumnes amb trastorn de l'espectre autista (TEA) dins l'aula ordinària: Anàlisi d'un cas
(2014-05-16)Des de la inclusió es pretén aconseguir una societat més justa per tothom, on els infants per molt diferents que siguin puguin estar i participar en una escola ordinària, gaudint de les mateixes ... -
Els codis QR: una eina per millorar l'hàbit lector dels alumnes
(2014-05)Les pràctiques educatives que es basen en una metodologia on s’integren les noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) són cada cop més influents en l’àmbit educatiu, ja que, ens acosten ... -
La situació educativa actual de les aules hospitalaries de Catalunya
(2014-05-16)El treball Final de Grau que es mostra a continuació és un estudi de cas sobre la realitat educativa actual de les aules hospitalàries de Catalunya. Un dels objectius que persegueix és el de conèixer, ... -
Com conceben els infants els fenòmens meteorològics
(2014-05-16)En aquest projecte es reflexiona sobre la capacitat dels infants per aprendre ciències des del parvulari, i la possibilitat de l’escola d’iniciar-los en temes complexos com són els fenòmens meteorològics. ... -
La selecció del fons documental a la biblioteca escolar: com, qui i per què triar els llibres per a infants
(2014-05-16)L’infant ha de tenir l’oportunitat d’estar envoltat per una col·lecció de llibres que el permeti escollir les lectures que necessita a cada moment. L’escola, concretament la biblioteca escolar, ha de ...